تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۹۵۵۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در همایش بنگاه، فناوری و رشد اقتصادی؛

توافق‌نامه همکاری میان وزارت صمت، علوم و معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری امضا شد

‌می‌متالز - طبق توافق‌نامه همکاری که میان وزارت صمت، علوم و معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری به امضا رسید، مقرر شد که در زمینه مشارکت‌های توسعه فناوری، تامین منابع صورت گیرد.

به گزارش می‌متالز، در حاشیه برگزاری همایش «بنگاه، فناوری و رشد اقتصادی» که با حضور «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و جمعی از مدیران این مجموعه‌ها، توافق‌نامه همکاری میان این سه مجموعه امضا شد.

نخستین توافق‌نامه میان وزارت صمت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد که براساس آن، دو مجموعه تعهد دادند که ۴ هزار میلیارد تومان در زمینه مشارکت‌های توسعه فناوری، اقدام به تامین منابع کنند.

همچنین در توافق‌نامه دیگری که به امضای طرفین رسید، مقرر شد که مشارکت و پشتیبانی از شراکت‌های فنا‌وری و حمایت پژوهشی از شراکت‌های فناوری به‌طور کامل صورت گیرد؛ آنهم با حمایت کامل وزارت علوم در حوزه‌های پژوهش و آموزش. ضمن اینکه فرصت مطالعاتی، یکی از ابزار‌های حمایتی وزارت علوم در این توافق‌نامه است.

در این همایش، توافق‌نامه‌های دیگری هم میان مجموعه‌های وزارت صمت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به امضا رسید.

در نهایت هم لوح تقدیری به شرکت‌های برتر در حوزه تولید و دانش‌بنیان اهدا شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده