تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۹۵۵۴۷
سرویس خبر : انرژی
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

پتروشیمی‌ها در صنعت داروسازی سرمایه‌گذاری کنند

‌می‌متالز - معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: پتروشیمی‌ها به‌جای چانه‌زنی در خصوص پنج درصد ارزش عوارض، گمرک و ... باید بدانند که ثروت آینده در صنعت داروسازی است و باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در آیین افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن در شرکت کیمیاگران امروز در شهرک صنعتی شازند گفت: کارخانه کیمیاگران امروز که ۱۰ میلیون دلار ارزش زیرساخت دارد، سالانه ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: صحبت از زنجیره ارزش مانند صحبت از یک درخت است، صنعت نفت مانند این درخت است. امروز صنایع درخت‌هایی هستند که دستاورد آن‌ها شکوفه‌های این درختان خواهند بود و این شرکت امروز یک شکوفه است که می‌تواند ثمره و ارزش داشته باشد.

وی ادامه داد: در کشور در همه زنجیره‌های ارزش مزیت نداریم و در برخی موارد، دانش، زیرساخت و مواد اولیه در اختیار نداریم، اما در زنجیره ارزش دارو شیمیایی و زیستی یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های دنیا را در اختیار داریم و در این راستا مواد اولیه، ثروت و سرزمین آماده است و فقط دانش و فناوری نیاز است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: در کشور جوانان بااستعدادی وجود دارند، بازار فراهم است، زیرساخت موجود و زنجیره‌های بالادستی مهیاست و حتماً فرصت این حوزه، فرصت ویژه سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان کمک می‌کنند که زنجیره‌های ارزش حوزه دارو فراهم شود، همچنین تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر پتروشیمی خلیج‌فارس باارزش دو هزار میلیارد تومان از محل منابع قانون جهش تولید و اعتبار مالیاتی یکی از فرصت‌هایی است تا این مجموعه‌ها را توسعه دهیم. پتروشیمی‌ها به‌جای چانه‌زنی در خصوص ۵ درصد ارزش عوارض، گمرک و ... باید بدانند که ثروت آینده در صنعت داروسازی است و باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: پایگاه خبری دیار آفتاب

عناوین برگزیده