تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۲۹۵۵۷۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

منبع برق در خودروی شما

‌می‌متالز - جهان به طور فزاینده‌ای از برق تغذیه می‌شود و صنعت خودرو یکی از بزرگترین مصرف کنندگان است. باتری‌ها یک وسیله ذخیره انرژی و جزء ضروری وسیله نقلیه شما هستند و به اشکال مختلفی مانند سرب-اسید و لیتیوم-یون وجود دارند.

به گزارش می‌متالز، جهان به طور فزآینده‌ای از برق تغذیه می‌شود و صنعت خودرو یکی از بزرگترین مصرف کنندگان است. باتری‌ها یک وسیله ذخیره انرژی و جزء ضروری وسیله نقلیه شما هستند، به اشکال مختلفی مانند سرب-اسید و لیتیوم-یون وجود دارند.
باتری‌های سرب اسید هنوز هم پرمصرف‌ترین هستند و از ۶۰ تا ۷۵ درصد سرب، دی اکسید سرب و الکترولیت محلول اسید سولفوریک تشکیل شده اند. همانطور که می‌توانید تصور کنید، هر عنصر سمی مانند این می‌تواند برای محیط زیست خطرناک باشد. به همین دلیل مهم است که باتری‌ها را با اجازه دادن به بازیافت به درستی دور بیندازید.
در مورد باتری‌های لیتیوم یون، با رشد چشمگیر فناوری خودرو‌های الکتریکی (EV) در سطح جهان، انتظار می‌رود تقاضا برای باتری‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد. دانشمندان دائماً به دنبال راه حل‌های پایدارتر برای آینده‌ای دوستدار زمین هستند. تا آن زمان، ما به‌عنوان مصرف‌کننده همچنان می‌توانیم با کاهش، استفاده مجدد و بازیافت تا حد امکان، نقش خود را در مبارزه برای یک سیاره پاک‌تر ایفا کنیم. باتری سپاهان باتری خودرو یکی از مهم‌ترین اجزای بازیافت است.

اگر باتری به سادگی در سطل زباله شهری شما دور ریخته شود، به محل دفن زباله ختم می‌شود. مشکل این است که در نهایت خورده می‌شود و شروع به نشت مواد شیمیایی به خاک می‌کند. این مواد شیمیایی اثرات مضری بر محیط زیست و سلامت ما دارند.
بازیافت نکردن باتری به این معنی است که مواد شیمیایی می‌توانند راه خود را به اقیانوس، در غذا و در آب آشامیدنی ما پیدا کنند. سرب در بدن انسان برای سلامتی مضر است و قرار گرفتن در معرض مقادیر زیاد آن می‌تواند باعث آسیب کلیوی و مغز، کم خونی و سایر مشکلات شود.
به ویژه برای زنان باردار مهم است که از عواقب طولانی مدتی که مسمومیت شیمیایی می‌تواند برای نوزادان متولد نشده ایجاد کند آگاه باشند. کودکان به شدت در برابر اثرات سرب حساس هستند و می‌تواند به سیستم عصبی کودک در حال رشد آسیب برساند.
در تولید باتری سوزوکی از مواد خام خاکی مانند لیتیوم، نیکل، سرب، آلومینیوم، مس، کبالت و ... استفاده می‌شود. این‌ها غیر قابل تجدید هستند و برای استخراج گران قیمت هستند، اما با بازیافت هر باتری تولید شده، درصد زیادی از منابع را می‌توان ذخیره کرد.

معادن جدید و همچنین متروکه از بسیاری جهات مسوول خسارات قابل توجهی هستند. آن‌ها آب‌ها را آلوده می‌کنند، می‌توانند فلزات بالقوه سمی را در هوا آزاد کنند، به حیات وحش و زیستگاه آن‌ها آسیب بزنند و مکان‌های ناسالم و خطرناکی برای کار هستند.
این یک مزیت بزرگ برای شما به عنوان یک راننده است. مواد خام مورد استفاده در تولید باتری را می‌توان چندین برابر– در واقع تقریباً بی نهایت – بازیافت کرد.
تولیدکنندگان باتری اوربیتال می‌توانند مواد خام را برای ساخت باتری‌های جدید استخراج کنند و در نتیجه حلقه را ببندند تا اینکه به سیستم ساخت، استفاده و دفع ادامه دهند. این به نوبه خود به کاهش هزینه‌های تولید و قیمتی که در نهایت باید بپردازید کمک می‌کند.

بازیافت به ما کمک می‌کند تا به سمت هدفی که دفن زباله صفر است، سلامتی بهتر برای سیاره و کسانی که روی آن زندگی می‌کنند حرکت کنیم و در هزینه ما صرفه جویی کنیم.
راه‌های زیادی برای خلاص شدن از شر باتری قدیمی خود وجود دارد:
ساده‌ترین راه این است که هنگام خرید باتری جدید، باتری قدیمی خود را به مرکز باتری خود بسپارید. مواد باتری دارای ارزش هستند، بنابراین خرده فروشان باتری، باتری ۶۰ آمپر سوزوکی قدیمی شما را برای بازیافت نگه می‌دارند و احتمالاً به شما تخفیف می‌دهند.

بازیافت منابع را حفظ می‌کند، آلودگی را کاهش می‌دهد و به اقتصاد کمک می‌کند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که در ایران تلاشی هماهنگ برای بازیافت باتری‌های قدیمی و مستعمل خودرو‌ها انجام شود.
اگر خودروی شما نیاز به تعویض باتری دارد، به نزدیکترین نمایندگی سپاهان باتری مراجعه کنید تا کارشناسان به شما کمک کنند باتری قدیمی خود را با یک باتری جدید تعویض کنید.
باتری‌های دست دوم خودرو که به عنوان باتری‌های اسید سرب نیز شناخته می‌شوند، یک کالای معمولی بازیافتی هستند، زیرا حاوی مواد ارزشمندی مانند سرب، ترکیبات سرب، پلاستیک و اسید‌های سولفوریک هستند.
باتری‌های خودرو ۹۸ درصد قابل بازیافت هستند و اگرچه بسیاری از آن‌ها هر ساله بازیافت می‌شوند. صد‌ها هزار نفر به محل دفن زباله فرستاده می‌شوند، یا در داخل خانه ذخیره می‌شود. به دلیل ترکیبات شیمیایی آنها، دور ریختن نادرست باتری ۷۰ آمپر سوزوکی خودرو می‌تواند برای مردم و محیط زیست خطرآفرین باشد.

باتری‌های سرب با نرخ بازیافت ۹۹ درصد یکی از بازیافت‌ترین اقلام در جهان هستند، پیشی گرفتن از سایر محصولات مصرفی مانند قوطی‌های آلومینیومی، روزنامه ها، بطری‌های شیشه‌ای و لاستیک.
بازیافت باتری‌های سرب نه تنها سازگار با محیط زیست است، بلکه مقرون به صرفه است، زیرا هر باتری سرب جدید حاوی ۶۰ تا ۸۰ درصد سرب و پلاستیک بازیافتی است.
بازیافت باید توسط متخصصان انجام شود. باتری‌های سرب استفاده شده باید توسط یک شرکت حرفه‌ای بازیافت فلز بازیافت شوند.
بر اساس مقررات سختگیرانه زیست محیطی، بازیافت کننده دارای مجوز، سرب و پلاستیک را از باتری خودرو پس می‌گیرد که برای تولید کننده باتری جدید ارسال می‌شود. این فرآیند بازیافت به چرخه عمر باتری خودرو اجازه می‌دهد تا سال‌ها ادامه یابد.
برای استفاده حداکثری از باتری ۱۰۰ آمپر سوزوکی مستعمل خود، در حالی که برای محیط زیست تلاش می‌کنید، چرا پول نقد را برای ضایعات در نظر نمی‌گیرید؟ اکثر شرکت‌های حرفه‌ای بازیافت فلز با کمال میل باتری‌های سرب قدیمی شما را می‌پذیرند و در ازای آن مبلغی را به شما پیشنهاد می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده