تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۹۵۶۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدن زغال سنگ «سنگرود» بازگشایی شد

‌می‌متالز - واحد معدنی زغال سنگ البرز غربی (سنگرود) که از ۸ سال پیش به دلیل برخی مشکلات فعالیت خود را متوقف کرده بود، بازگشایی شد.

به گزارش می‌متالز، واحد معدنی زغال سنگ البرز غربی (سنگرود) که در بخش فاراب منطقه عمارلو در شهرستان رودبار استان گیلان واقع شده است، پس از یک وقفه هشت‌ساله در تولید، مجددا بازگشایی شد.

برخی فعالان کارگری در استان گیلان با اعلام این خبر گفتند: واحد معدنی زغال سنگ سنگرود از شرکت‌های البرز غربی است که به صورت رسمی از امروز یکشنبه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت خودرا از سر می‌گیرد.

به گفته وی، مراسم افتتاحیه این واحد معدنی قدیمی بر اساس اطلاعیه استانداری گیلان قرار است امروز یکشنبه (۲۱ اسفند ماه) با حضور استاندار و برخی دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در مسجدالمهدی (عج) معدن سنگرود برگزار شود.

به گفته وی؛ باتوجه به اینکه شروع به کار معدن زغال سنگ سنگرود در منطقه عمارلو موجب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود و به رونق روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان کمک می‌کند لذا در این راستا موانع سر راه معدن سنگرود با حمایت برخی مسوولان حل و فصل شد و معدن تعطیل شده پس از هشت سال شروع به کار می‌کند.

به گفته وی؛ این واحد معدنی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است واستخراج زغال سنگ در این واحد معدنی تعطیل شده نیازمند عملیات آماده‌سازی تونل‌ها وتامین نیروی کار متخصص است که امیدواریم با نظارت مسوولان این واحد براساس چارچوب‌های قانونی امنیت این معدن و کارگران شاغل در آن را تامین کند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده