تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۰۹
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۹۵۴۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هند ده معدن زغال سنگ را در سطح ملی به مزایده گذاشت

‌می‌متالز - وزارت زغال سنگ هند روز دوشنبه مورخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۳ تعداد ۱۰ معدن زغال سنگ را در سطح ملی به مزایده گذاشت.

به گزارش می‌متالز، معادن تحت مزایده عبارتند از: معدن چندیپانا Chendipana در ایالت اودیشا، معادن داتیما Datima و پورونگا Purunga در ایالت چتیسگر، معادن کالامبی کالمشوار Kalambi Kalmeshwar و مادری Madheri در ایالت ماهاراشترا، کاگرا جایدیو Khagra Joydev در ایالت بنگال غربی، معادن ماندلای شمالی Mandla North و مارواتولا هفتم Marwatola VII در ایالت مادیا پرادش و معادن پارباپور مرکزی Parbapur Central و پاتال شرقی Patal East در ایالت جارکند. از میان این ۱۰ معدن، شرکت سیمان دالمیا (Dalmia Cement) یک بلوک معدنی را کسب نمود و همچنین شرکت سیمان شری (Shree Cement) بیشترین پیشنهاد پرداخت برای معدنی در ایالت چتیسگر، شرکت صنایع ساملوک (Samlok Industries) بیشترین پیشنهاد پرداخت برای معدنی در ایالت ماهاراشترا و شرکت رونگتا Rungta نیز بیشترین پیشنهاد برای معدنی دیگر در این ایالت را ارائه نموده اند.

وزارت زغال سنگ هند اعلام نمود این معادن ظرفیت تولید ۷.۹ میلیون تن زغال سنگ در سال و فرصت سرمایه گذاری به ارزش ۱۱۸۵ کرور روپیه معادل ۱۴۳ میلیون دلار را دارند.

همچنین برآورد می‌شود پس از عملیاتی شدن درآمد کلی این معادن سالانه ۹۹۰ کرور روپیه با توانایی اشتغال زایی برای ۱۰۶۸۱ نفر باشد. اخیراً این وزارت اعلام کرد ۲۷ معدن زغال سنگ دیگر به مزایده گذاشته خواهند شد. وزارت مذکور همچنین اعلام نمود در مجموع ۹۶ شرکت در فرایند این مزایده شرکت کرده اند که برخی از آن‌ها برای اولین بار شرکت در این دسته از مزایده‌ها را تجربه می‌کنند.

زغال سنگ نام کانی سیاه رنگی است که از پسماند مواد گیاهی دوران قدیم زمین شناختی تشکیل شده و به عنوان سوخت و ماده اولیه برخی صنایع شیمیایی برای تولید گاز، کک، روغن، قطران و ... استفاده می‌شود. کشور هند پس از کشور‌های چین و ایالت متحده آمریکا سومین تولیدکننده مهم زغال سنگ در دنیا می‌باشد.

منبع: معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده