تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۹۵۲۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازگشت انگلیس به دوران استفاده از زغال سنگ

‌می‌متالز - در هراس از کمبود نیروی برق در انگلیس، امشب که سردترین شب سال جدید در این کشور است، دولت دو نیروگاه تولید برق، با سوخت زغال سنگ را که از چند ماه پیش اماده بهره برداری مجدد کرده بود دوباره وارد مدار کرد.

به گزارش می‌متالز، در هراس از کمبود نیروی برق در انگلیس، امشب که سردترین شب سال جدید در این کشور است، دولت دو نیروگاه تولید برق، با سوخت زغال سنگ را که از چند ماه پیش اماده بهره برداری مجدد کرده بود دوباره وارد مدار کرد.

تارنمای روزنامه گاردین نوشت: سازمان هواشناسی انگلیس با اعلام هشدار زرد اعلام کرد برف و یخبندان این کشور را فرا می‌گیرد و امشب، سرمای هوا به ۱۳ درجه منفی سانتی گراد نیز خواهد رسید. به همین علت، نهاد ناظر بر تولید و توزیع برق، دستور داد دو نیروگاه زغال سنگی در این کشور، کارشان را از سر بگیرند تا در صورت کمبود برق، تولیدشان وارد مدار شود.

براساس دستورالعمل این نهاد، نیروگاه‌های برق با سوخت زغال سنگ، از ساعت ۱۶:۳۰ امروز تا ۸:۳۰ فردا چهارشنبه، برق تولیدی را وارد مدار خواهند کرد.

روز دوشنبه این هفته نهاد ناظر بر تولید و توزیع برق در انگلیس، از یک نیروگاه با سوخت زغال سنگ در انگلیس خواسته بود تا برای تولید برق، آماده شود و امروز نیز از یک نیروگاه دیگر این درخواست شد تا برق تولیدی آن ها، در صورت نیاز، وارد مدار شود.

علاوه بر سرمای شدید هوا در انگلیس، اعتصاب کارکنان نیروگاه‌های هسته‌ای ئی دی اف (EDF) در فرانسه نیز که برق به انگلیس می‌فروشد، بر نگرانی مقامات مسوول توزیع برق در انگلیس افزوده است.

به نوشته گاردین، زمستان معتدل امسال در اروپا، نگرانی‌ها از کمبود گاز در اروپا، به علت حمله روسیه به اوکراین را کم کرد و در زمستان جاری، نه تنها کمبودی در اروپا دیده نشد، بلکه بهای گاز در سطح جهان نیز کم شد.

گاردین افزود: این هفته، ۵۷ درصد از برق مصرفی انگلیس از نیروگاه‌های گازسوز، ۱۶ درصد از توربین‌های بادی و ۱۱ درصد نیز از نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور تامین می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده