تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۹۴۹۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدر اعظم آلمان: از واردات نفت، گاز و زغال سنگ روسیه بی‌نیاز شده‌ایم

‌می‌متالز - «اولاف شولتز»، صدر اعظم آلمان تصریح کرد این کشور از واردات نفت، گاز و زغال سنگ روسیه مستقل و بی‌نیاز شده است بدون اینکه بحران اقتصادی ایجاد شود.

به گزارش می‌متالز، شولتز تاکید کرد: ما به استقلال خود از واردات گاز، زغال سنگ و نفت روسیه در سال قبل دست یافتیم، هیچکس انتظار نداشت ما به این راحتی اقتصادمان را از وضعیت وابستگی به گاز روسیه نجات دهیم.

وی تاکید کرد: ما موفق شدیم، مساله‌ای که برخی انتظارش را داشتند، اتفاق نیفتاد، بحران اقتصادی در آلمان روی نداد و ما کمبود گاز یا سوخت نداریم.

کشور‌های اروپایی پس از حمله نظامی مسکو به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ میلادی که بازار جهانی انرژی را تحت تاثیر قرار داد تا حد زیادی واردات گاز روسیه را کاهش دادند.

به گفته شرکت گازپروم، غول انرژی روسیه، صادرات گاز این شرکت به اتحادیه اروپا و سوئیس در سال گذشته میلادی به میزان ۵۵ درصد کاهش یافت در حالی که اروپا پیش از این بازار فروش اصلی گاز روسیه را تشکیل می‌داد.

قیمت گاز طبیعی در اروپا به دلیل زمستان معتدل که به صرفه جویی در ذخایر کمک کرد در ماه جاری به پایین‌ترین سطح خود از زمان حمله روسیه به اوکراین رسید، اما تحلیلگران نسبت به غیرقابل پیش بینی بودن بازار هشدار داده‌اند.

وزیر انرژی قطر معتقد است که اروپا برای تامین ذخیره گازی سال آینده خود باز هم با مشکل مواجه خواهد شد، حال آنکه برخی کشور‌های اروپایی از هم اکنون در فکر تامین ذخایر گازی برای زمستان آینده هستند.

در همین رابطه، آلمان طی ماه‌های اخیر چند پایانه گاز طبیعی افتتاح کرده است که بخشی از تلاش برلین برای جلوگیری از بحران انرژی است که اقدامات دیگری شامل فعال کردن مجدد نیروگاه‌های قدیمی با سوخت فسیلی و افزایش عمر سه نیروگاه هسته‌ای آلمان را نیز شامل می‌شود.

منبع: شفقنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده