تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۰۶۹۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انگلیس به استفاده از زغال سنگ روی آورده است

‌می‌متالز - موج گرما انگلیس را مجبور به استفاده از زغال سنگ برای تامین تقاضای انرژی کرده است.

به گزارش می‌متالز، انگلیس برای تأمین برق به استفاده از زغال سنگ روی آورده است. موج بی سابقه گرما سبب شده است صفحات خورشیدی برای کار کردن موثر، بیش از اندازه گرم شوند. نیل شاون در استودیو در کنار من حضور دارد. او اهل انگلیس است. همه ما درباره اوضاع اقتصادی انگلیس چیز‌هایی را می‌دانیم. اگر آن‌ها کارخانه‌های زغال سنگ را راه اندازی کنند حامیان سوخت‌های سبز خشمگین خواهند شد.

تعداد بازدید : 3

نیل شاون: این یک موضوع جالب است. زمانی که به شرایط در دهه ۸۰ نگاهی می‌اندازید می‌بینید که همه این کارخانه‌ها توسط خام تاچر تعطیل شده بودند، زیرا موضوع این است که باید به سوی سوخت‌های سازگار با محیط زیست حرکت کرد. اما چیزی که اکنون متوجه شده ایم این است که خوب است که بتوانیم منابع انرژی برای خودمان پیدا کنیم به همین دلیل برای نخستین بار طی سال‌های زیادی تصمیم گرفتیم معادن زغال سنگ را بازگشایی کنیم و این اقدامی موفقیت آمیز خواهد بود. موضوع جالبی که باید در اینجا خاطرنشان کنم این است که همه این صفحات خورشیدی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم به دلیل شدت گرما دچار مشکل شده اند. به همین دلیل ما به زغال سنگ روی آورده ایم.

این یک نقطه عطف در سیاست‌های آب و هوایی انگلیس محسوب می‌شود. در این باره توضیح دهید.

نیل شاون: من هم اینگونه فکر می‌کنم و هر چه پیش می‌رویم در می‌یابیم که ریشی سوناک نخست وزیرکنونی انگلیس به شدت در این مسیر قرار گرفته است. فکر می‌کنم این مسیری است که بسیاری از افراد از آن استقبال می‌کنند. این موضوع یک بعد دیگر هم دارد، اما ما باید به این موضوع هم فکر کنیم که در دیگر نقاط جهان چه می‌گذرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده