تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۰۷۰۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سرقت ۲۰۰ تن زغال سنگ و دستگیری سارق در دامغان

‌می‌متالز - فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف سرقت بیش از ۲۰۰ تن زغال سنگ از معدنی در دامغان و دستگیری سارق آن خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سرهنگ ستاد جلیل موقوفه ئی ۲۹ خرداد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی اعلام گزارشانی از مدیر عامل یکی از معادن زغال سنگ دامغان مبنی بر سرقت مقدار قابل توجهی زغال سنگ توسط فرد یا افرادی، موضوع با تشکیل کارگروهی در شهرستان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس با اقدامات فنی و هوشمندانه و اشرافیت اطلاعاتی و فعال کردن منافع و مخبرین، به تردد یک کامیون در ساعات غیر معمول مشکوک می‌شوند.

سرهنگ موقوفه ئی با بیان اینکه پس از شناسایی خودرو، مالک آن به مقر انتظامی احضار شد، گفت: در بازجویی‌های تخصصی و ارائه مستندات مالک کامیون عنوان کرد که زغال سنگ‌ها را با قیمتی بسیار پایین‌تر از نرخ بازار از فردی که در معدن فعالیت داشت خریداری می‌کرده است.

وی اضافه کرد: با اعتراف مالک کامیون فردی که اقدام به سرقت زغال سنگ از معدن و فروش آن به غیر می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ موقوفه ئی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های پلیس و پس مواجه با دلایل و قرائن موجود به سرقت‌های خود اعتراف کرد افزود: طبق اعترافات این متهم، وی از غیبت مدیران و اعتماد آن‌ها به خصوص مالک معدن سوءاستفاده کرده و در طول یک سال نزدیک به ۴۰۰ تن زغال سنگ به ارزش ۱۵ میلیارد ریال را به سرقت برده و به دیگران می‌فروخته است.

فرمانده انتظامی استان در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان سمنان از دستگیری سارق سیم و کابل ساختمان‌های نیمه کاره در شهرستان سمنان خبر داد

سرهنگ اسدالله ناکینی افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق از منازل نیمه کاره ماموران انتظامی شهرستان سمنان دستگیری سارق را در اولیت کاری خود قرار دادند.

وی به گشت زنی‌های هدفمند ماموران در سطح حوزه استحفاظی اشاره و تصریح کرد: سرانجام ماموران کلانتری ۱۲ مسکن مهر شهر سمنان حین گشت زنی به یکی از سارقان سابقه دار مظنون و در بازرسی وسایل همراه وی ۱۰۰ متر سیم و کابل برق کشف و جهت بررسی بیشتر وی را به مقر انتظامی منتقل می‌کنند.

سرهنگ ناکینی با بیان اینکه متهم در تحقیقات فنی پلیس به ۶ فقره سرقت سیم و کابل برق منازل نیمه کاره اعتراف کرد، اظهار کرد: پرونده تکمیل و همراه متهم به مراجع قضایی ارسال شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده