تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۹۵۹۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

راور کرمان به‌زودی یکی از قطب‌های صنعتی شمال کرمان می‌شود

‌می‌متالز - نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: توسعه صنعتی در راور تنها مختص فولاد نیست و در موارد دیگر نیاز به توسعه زیرساخت‌ها لازمه توسعه صنعتی است و نیاز به طرح جامع برق داریم و راور به‌زودی یکی از قطب‌های صنعتی شمال استان کرمان می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده احداث کارخانه ذوب فولاد سازی راور در بازه زمانی یک سال ونیم آماده شده که این یک رکورد محسوب می‌شود.

وی افزود: این پروژه آماده انجام تست سرد و گرم است و ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۳۰۰ اشتغال مستقیم برای شهرستان ایجاد می‌شود.

نماینده کرمان و راور در مجلس افزود: سه موضوع درخصوص فولاد راور پیگیری می‌شود که موضوع اول برق این پروژه است و جمع‌بندی این بود به‌صورت خط اختصاصی انجام و تفاهم‌نامه امضا شد تا هرچه سریع‌تر تامین برق ۱۹ مگاواتی برای این پروژه را داشته باشیم.

وی افزود: توسعه صنعتی در راور تنها مختص فولاد نیست و در موارد دیگر نیاز به توسعه زیرساخت‌ها لازمه توسعه صنعتی است و نیاز به طرح جامع برق داریم و راور به‌زودی یکی از قطب‌های صنعتی شمال استان کرمان می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: طرح بریکت‌سازی مجموعه فولاد راور به زغا‌ل‌سنگ نیاز دارد که در همین راستا در جلسه شورای معادن درخواست مطرح و مصوب شد و قرار است ظرفیت معدنی زغال در اختیار شرکت فولاد راور قرار بگیرد تا برای زغال خودشان استحصال انجام بدهند و برآورد این است که برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود و علاوه بر نیاز، زغال را به واحد‌های دیگر ارائه کند و اکنون زغال از ظرفیت بسیار بالای صادراتی برخوردار است.

وی افزود: موضوع دیگر کارخانه فولاد راور بحث تامین مالی است که مقرر شد در کمیسیون اقتصادی برای اخذ تسهیلات به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان تامین منابع مالی برای طرح‌های توسعه فولاد راور از طریق بانک‌های عامل پیگیری شود.

پورابراهیمی با اشاره به اجرای پروژه دیگر این شرکت افزود: تولید لوله‌های بدون درز یکی دیگر از طرح‌های توسعه کارخانه فولاد راور است و در آینده نزدیک نهایی می‌شود که ظرفیت خیلی خوبی برای صادرات دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: تعهد ما در منطقه راور توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی برای حل مشکل اشتغال جوانان و مشکلات معیشتی مردم بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده