تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۹۵۹۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان:

درآمد گمرک زنجان طی سال جاری ۴۱ درصد افزایش داشته است

‌می‌متالز - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی زنجان با اشاره به اینکه میزان صادرات کالا از گمرک این استان با افزایش ۹ درصدی به ۵۳۴ میلیون دلار رسیده است، گفت: درآمد گمرکی ۴۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا نادری بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ میزان منابع بانکی استان به تفکیک نوع سپرده شامل سپرده‌های قرض الحسنه، کوتاه مدت، بلند مدت و سایر سپرده‌های بانکی رقم ۴۶۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک‌های دولتی استان در این مدت را رقم ۴۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: که بیشترین تسهیلات پرداختی بانک‌ها به ترتیب در بخش صنعت با ۳۴ درصد، بخش خدمات و بازرگانی ۵. ۲۵ درصد و پس از آن تسهیلات قرض الحسنه با ۱۶ درصد در قالب طرح‌های فرزند آوری –جوانی جمعیت-ازدواج و تسهیلات برای نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد بوده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان ادامه داد: با توجه به آمار موجود نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان ۱۰۱ درصد است.

نادری میزان مانده مطالبات سررسید گذشته و معوق بانک‌های دولتی در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ را نیز ۲۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت وصول به موقع این مطالبات می‌تواند میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها را به متقاضیان تسهیل کند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه میزان صادرات کالا از گمرک زنجان به لحاظ ارزشی با افزایش ۹ درصدی به ۵۳۴ میلیون دلار رسید، گفت: میزان درآمد گمرک استان در سال جاری ۴۱ درصد افزایش داشته است.

نادری با بیان اینکه ترکیه، عراق، امارات عربی متحده شرکای اول تجاری گمرک زنجان در زمینه صادرات هستند افزود: عمده کالا‌های صادراتی شامل شمش روی-ترانسفورماتور-شمش فولادی، پروفیل و میلگرد است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در ادامه به واردات کالا از طریق گمرک زنجان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به لحاظ ارزشی ۵۶۹ میلیون دلار به گمرک زنجان کالا وارد شده است که در مقایسه با یازده ماهه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

نادری افزود: بیشتر کالا‌ها از کشور‌های ترکیه، سوئیس و امارات متحده عربی وارد شده که عمده آن‌ها مواد اولیه تولید و ماشین آلات خطوط تولیدی واحد‌های صنعتی بوده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: هر تن کالای وارداتی از گمرک زنجان ۱۲۱۲ دلار و هر تن کالای صادراتی نیز ۲۰۷۳ دلار ارزش دارد.

نادری همچنین در خصوص درآمد گمرک استان در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، افزود: میزان درآمد گمرک استان ۴۴ هزار و ۷۷۲ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای رشد ۴۱.۶ درصد است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده