تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۹۶۴۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن زنجان اخذ شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: امسال بیش از ۱،۵۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن زنجان وصول شد.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای معادن استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان بالغ بر ۴۶۵ معدن قابل بهره‌برداری دارد که از این تعداد ۳۶۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری است

وی ابراز کرد: متأسفانه نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ درصد معادن غیر فعال است و برخلاف اینکه بهره‌بردار دارند، تنها ۲۶۰ معدن پروانه فعالیت داشته و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تولید دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به میزان حقوق دولتی که امسال از معادن اخذ شده است، بیان کرد: برخی از وصولی‌های امسال مربوط به بدهی سال‌های گذشته بوده که رقم آن بالغ بر ۱،۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه امروز بیست و هفتمین جلسه شورای معادن برگزار می‌شود، عنوان کرد: این شورا در سالیان قبل از طرف شورای عالی معادن به استان‌ها تفویض شده است و ۱۱ دستور جلسه داشتیم که بخشی از آن‌ها اکتشافی و ۷ مورد معدنی بود.

گلشنی به موارد مطرح شده در خصوص بخشودگی تبصره ۳ ماده ۶ اشاره کرد و گفت: دو مورد با موافقت اعضا مواجه شد و چند مورد هم بخشودگی و تعطیلی موقت معادن را داشتیم و دو پرونده نیز مربوط به استخراج واقعی و تبصره ۷ ماده ۵۳ آیین‌نامه اجرایی قانون معادن بود.

وی یادآور شد: طبق بند ۵ ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه، در مواردی که به دلیل بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های معدنی، خسارت‌هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آن‌ها برسد، علاوه بر عوارض آلایندگی با تصویب شورای معادن استان تا یک درصد فروش به جبران خسارت‌های مذکور اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان ادامه داد: در سال ۹۹ حدود ۶۷ بهره‌بردار معدن در استان مشمول این بند شدند که ۳۵ میلیارد تومان توسط معدن سرب و روی انگوران و ۳۴۹ میلیون تومان از سوی بهره‌برداران ۱۷ معدن دیگر پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده