تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۹۶۵۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی ایران تشریح کرد

عملکرد دولت سیزدهم در حوزه معدن؛ آنچه انتظار داشتیم و آنچه محقق شد/ فعالان معدنی گروگان شرکت هپکو

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی ایران با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف معدن و صنایع معدنی؛ آنچه فعالان معدنی به واسطه مشکلات مختلف انتظار داشتند تا آنچه در عمل محقق شد را تشریح کرد.

 عملکرد دولت سیزدهم در حوزه معدن

به گزارش می‌متالز، حدود یک سال و نیم است که از آغاز کار دولت سیزدهم می‌گذرد.

طی این بازه زمانی، اظهار نظر‌های کارشناسی مختلفی در خصوص عملکرد این دولت در حوزه معدن و صنایع معدنی مطرح شده است.

بسیاری از فعالان معدنی و نمایندگان مجلس از عملکرد وزارت صمت به عنوان متولی این حوزه در دولت سیزدهم انتقاد دارند و خواهان استیضاح یا برکناری فاطمی امین از وزارت صمت هستند و برخی دیگر نیز عملکرد این دولت را نسبت به دولت‌های قبلی در حوزه معدن و صنایع معدنی مثبت می‌دانند و معتقدند باید به فاطمی امین فرصت زمان بیشتری داده شود.

خبرنگار صنایع به عنوان خبرگزاری تخصصی حوزه صنعت معدن و تجارت کشور در گفتگوی اختصاصی با رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی ایران به بررسی عملکرد دولت سیزدهم به ویژه وزارت صمت در حوزه معدن و صنایع معدنی پرداخته است که در ادامه ملاحظه خواهید نمود.

عملکرد دولت سیزدهم در حوزه معدن؛ آنچه انتظار داشتیم و آنچه محقق شد/ فعالان معدنی گروگان شرکت هپکو

عملکرد دولت سیزدهم در حوزه معدن و صنایع معدنی

حسن حسینقلی در ابتدای این گفتگو پیرامون عملکرد وزارت صمت در دولت سیزدهم، اظهار داشت: در مورد عملکرد یکسال و نیمه دولت سیزدهم در بخش معدن انتظار داشتیم در این مدت پنجره واحد فعال شود و مشکلاتی که با نهاد‌ها و سازمان‌ها برای تمدید و اخذ پروانه بهره‌برداری داریم کمتر شود و ورود ماشین‌آلات معدنی که از الزامات کار است تسریع شود.

این اواخر اعلام شده که ۱۲۵۰ ماشین وارد شود در حالی که ما بالای ۲۰ هزار ماشین نیاز داریم.

گروگان‌گیری هپکو!

وی در ادامه، تصریح کرد: ما درگیر مسائل شرکت هپکو هستیم این شرکت فعالان معدنی را به گروگان گرفته است.

چرا که اعلام می‌کنند باید ماشین‌آلات تولید داخل استفاده شود در حالی که در داخل ماشین‌آلاتی تولید نمی‌شود و همه مونتاژ هستند و از چین وارد و در داخل مونتاژ می‌کنند و با قیمت‌های چندید برابری قصد فروش این ماشین‌آلات را دارند.

عملکرد وزارت صمت در حوزه فرآوری و اکتشاف

رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی ایران در پایان این بخش از صحبت‌های خود، اظهار داشت: در بخش فرآوری نیز کمکی نشده و فقط صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی وامی را پرداخت می‌کند که بسیار اندک است و سرمایه بسیار کمی در این صندوق وجود دارد.

ما در ایران نیاز به اکتشافات اساسی داریم و باید بودجه سازمان زمین شناسی چندین و چند برابر شود تا آن‌ها بتوانند اطلاعات پایه را تهیه و در اختیار معدنکاران بگذارند.

امیدواریم با پشتکاری که معاون معادن وزیر صمت برای واردات ماشین آلات دارند مقداری از مشکلات بخش معدن که مربوط به ماشین آلات و صدور مجوز‌ها و پروانه‌های بهره برداری تسریع شود.

منبع: صنایع پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده