تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۹۷۷۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد خبر داد؛

ثبت رکورد جدید فروش مواد معدنی "مهدی آباد" در سال ۱۴۰۱

‌می‌متالز - مدیر مجتمع معدنی مهدی آباد از ثبت رکورد جدید فروش مواد معدنی خبر داد که در تاریخ فروش این مجتمع بی سابقه است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا حمایت مدیر مجتمع معدنی مهدی آباد در این باره تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ فروش مواد معدنی شامل ۱۴۰ هزار تن کلوخه سرب و روی به عنوان مواد اولیه کارخانجات تولیدی شمش سرب و روی کشور و ۲۴۷ هزار تن باریت که مواد اولیه گل حفاری شرکت‌های فعال در زمینه حفر چاه‌های نفتی را تامین می‌کند بوده که توسط خریداران حمل شده است.

حمایت تاکید کرد: به طور واضح ثبت این رکورد به دلیل افزایش بی سابقه فروش ماده معدنی باریت در طول فعالیت‌های این مجتمع بوده است.

وی ادامه داد: مجموع تناژ فروش باریت مجتمع در سال ۱۴۰۱ از مجموع فروش آن در ۶ سال اخیر بیشتر بوده و پیش از این رکورد فروش ماده معدنی باریت مربوط به سال ۹۸ و به میزان ۶۶ هزارتن بوده است.

حمایت با اشاره به فروش مواد معدنی دیگر از جمله کلوخه اکسید روی توسط مجتمع مهدی آباد افزود: مجموع فروش مواد معدنی مهدی آباد هم رکورد جدیدی به ثبت رسانده تا جایی که مجموع تناژ مواد معدنی باریت و اکسید روی به میزان ۳۸۷ هزار تن، نیز در تاریخ فروش این مجتمع بی سابقه است.

وی در ادامه یادآور شد: اهداف ما در بخش تولید ماده معدنی نیز به میزان بیش از ۳۰۰ هزار تن محقق شده و برای سال ۱۴۰۲ نیز تولید ۳۰۰ هزار تن کلوخه سرب و روی و ۱۰۰ هزار تن کلوخه باریت برنامه ریزی شده است.

وی در پایان ضمن اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی احداث فاز یک کارخانجات مهدی آباد و تامین زیرساخت‌های مربوطه اظهار امیدواری کرد که در سال جدید شاهد بهره برداری از بزرگترین کارخانه صنعت سرب و روی کشور در مهدی آباد باشیم.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده