تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۹۶۹۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پنج هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان مرکزی وصول شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: پنج هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن پارسال در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۸۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، «علی جودکی» روز سه‌شنبه افزود: ۱۷ پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی هفت میلیون و ۳۵ هزار تن و ظرفیت استخراج۳۸۲ هزار تن پارسال در استان مرکزی صادر شد.

وی ادامه داد: ۲۵۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پارسال از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفت که در این فرآیند بیش از ۱۲۶ فرصت شغلی جدید ایجاد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه چهار پروانه اکتشاف و ۶ گواهی کشف نیز سال گذشته در نقاط مختلف این استان صادر شد، اظهار کرد: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت گسترده این سازمان در دستور کار قرار دارد.

جودکی بیان کرد: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۸ فقره است و اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند.

۶۱۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۷ میلیون ۷۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون ۳۵۲ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۱۷ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و حدود پنج هزار نفر نیز در این بخش اشتغال دارند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکزی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده