تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۲۹۸۶۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان کرمان اعلام کرد:

امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی دریافت می‌شود/ سال گذشته ۲۵۷ محدوده به مزایده گذاشته شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کرمان اعلام کرد که امسال حقوق دولتی که استان می‌تواند وصول کند، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان باشد.

به گزارش می‌متالز، «مهدی حسینی‌نژاد» مدیرکل صمت استان کرمان در نشست شورای معادن استان کرمان در سال ۱۴۰۲ به تبیین آخرین وضعیت محدوده‌های معدنی استان پرداخت و اظهار کرد: در کاداستر معدنی استان بیش از ۸۱۳۵ محدوده معدنی ثبت شده که بیش از ۲۵۶۰ محدوده آن فعال و بیش از ۵۵۷۵ محدوده به دلایلی غیرفعال هستند.

وی ادامه داد: حدود ۷۳۱ پروانه بهره‌برداری داریم که از این تعداد ۱۰۱ مورد مشمول مزایده هستند که ۳۳ مورد آن شرایط مزایده دارند و ۱۴۹ مورد آن‌ها هنوز مشمول مزایده نیستند و در حال بررسی و تعیین تکلیف هستند.

مدیرکل صمت استان کرمان با بیان اینکه محدوده‌های مشمول مزایده استان ۱۸۹۸ مورد است، تاکیدکرد: امسال ۳۲۶ محدوده معدنی و ۵۰۰ محدوده زیر پهنه، به مزایده گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۶۷۷ محدوده استان بلوکه شده و امکان مزایده آن‌ها وجود ندارد که به‌دنبال اصلاح قانون برای تعیین تکلیفشان هستیم تا از روی نقشه معدنی استان پاک شوند، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۵۷ محدوده به مزایده گذاشته شد و فرایند اداری آن‌ها در حال انجام تا به برنده‌ها واگذار شوند.

حسینی‌نژاد در ادامه در خصوص قانون بودجه ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده که دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل معادن کل کشور درآمد کسب کند.

وی میزان وصول حقوق دولتی معادن استان کرمان را حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال حقوق دولتی که استان می‌تواند وصول کند، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان باشد.

مدیرکل صمت استان کرمان در ادامه با بیان اینکه ۶۵ درصد مالیات استان را شرکت‌های بزرگ پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم که شرکت‌های بزرگ استان، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز مالیات خواهند داد لذا امسال معادن و شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان، در مجموع ۳۵ هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز خواهند کرد.

وی همچنین اضافه کرد: امسال پیش بینی شده که ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش معادن وصولی داشته باشیم که ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن باید برگشت داده شود.

حسینی‌نژاد پیش بینی خسارات ناشی از اکتشاف و بهره برداری امسال را ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: متاسفانه از این محل در سال گذشته برگشتی زیادی به استان نداشتیم.

در این جلسه مصوب شد شرکت ملی مس و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و گهرزمین در تفاهم با بانک‌های استان به نحوی عمل کنند که مبلغی به‌عنوان تسهیلات ارزان قیمت از محل معادل گردش حساب به واحد‌های تولیدی، صنفی و صنعتی که با معرفی کارگروه رونق تولید مصوب می‌شود، پرداخت کنند.

دبیر شورای بانک‌ها نیز، ظرف یک ماه آینده به استناد مصوبات قبلی شورا نسبت به بررسی آخرین وضعیت انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ از جمله صنایع مس، گل گهر، گهر زمین، اسفندقه، زغالسنگ، ماهان، میدکو و سایر شرکت‌ها اقدام و گزارش آن را در جلسه آتی شورا ارائه کند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده