تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۰۶۸۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۸۰ درصدی واردات موقت کالا به استان زنجان

‌می‌متالز - مدیر کل گمرک استان زنجان با بیان اینکه کالا‌های وارده از طریق گمرک استان شامل مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات خط تولید می‌باشد گفت: واردات موقت به استان از نظر وزن ۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفتگو با موج رسا؛ نقش گمرک در تأمین نیاز واحد‌های تولیدی و استمرار تولید، برجسته بوده است اظهار کرد: در خصوص صادرات نیز امیدواریم با بهبود فضای کسب و کار در سالجاری، شاهد تنوع سبد صادراتی استان بوده و در آینده کالا‌های متنوعی علاوه بر شمش روی و فلزات از طریق گمرک استان زنجان صادر شود.

وی افزود: با توجه به واردات موقت به استان زنجان که ۶۲ هزار تن به ارزش حدود ۱۷ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۷ درصد و از نظر وزن ۸۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: واردات قطعی به استان ۱۰۴ میلیون دلار به وزن ۴۲ هزار تن که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۶۲ درصد و از نظر وزن ۴۶ درصد روند رشد و افزایشی داشته است.

گنج‌خانلو اذعان کرد: واردات کل به استان ۱۲۱ میلیون دلار به وزن ۱۰۴ هزار تن که ۶۱ درصد از لحاظ ارزش و ۶۴ درصد از لحاظ وزن افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: صادرات دو ماه اخیر در استان زنجان ۵۰ هزار تن کالا به ارزش حدود ۷۳ میلیون دلار که ارزش حدود ۲۷ درصد کاهش و از نظر وزن حدود ۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان ابراز کرد: بیشترین کالای‌های صادراتی به استان عبارتند از انواع شمش، پروفیل و مقاطع فلزی، ترانسفورماتور، لبنیات و اسید سولفونیک است.

گنج خانلو گفت: بیشترین صادرات ثبت شده در گمرک استان به کشور‌های همسایه عبارتند از: ترکیه، عراق، امارات، پاکستان، عمان، ازبکستان، هند و لهستان است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی موج رسا

عناوین برگزیده