تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۱۲۳۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۱۳ درصدی واردات موقت از گمرک استان زنجان

‌می‌متالز - مدیر کل گمرک استان زنجان با بیان اینکه واردات موقت از گمرک استان زنجان ۲۸ هزار تن به ارزش حدود ۱۰۷ میلیون دلار بوده است گفت: این میزان ۱۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، زین‌العابدین گنج‌خانلو؛ با بیان اینکه واردات قطعی ۲۱۰ میلیون دلار به وزن بیش از ۷۴ هزار تن که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۳۹ درصد و از نظر وزن ۹ درصد افزایش رشد مشاهده شده است اظهار کرد: واردات کل از گمرک استان زنجان حدود ۲۳۸ میلیون دلار به وزن بیش از ۱۸۱ هزار تن که ۳۱ درصد از لحاظ ارزش و ۱۱ درصد از لحاظ وزن افزایش ثبت شده است.

وی افزود: واردات موقت از گمرک استان زنجان ۲۸ هزار تن به ارزش حدود ۱۰۷ میلیون دلار که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۶ درصد کاهش، ولی از نظر وزن ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل گمرک استان زنجان در ادامه عنوان کرد: صادرات در چهار ماه گذشته سال جاری بیش از ۹۵ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۳۵ میلیون دلار که ارزش حدود ۳۶ درصد کاهش و از نظر وزن معادل سال گذشته بود.

گنج خانلو افزود: بیشترین کالای صادراتی از استان شامل انواع شمش، پروفیل و مقاطع فلزی، ترانسفورماتور، لبنیات و اسید سولفونیک به کشور‌های ترکیه، عراق، امارات، پاکستان، عمان، روسیه، ازبکستان و هند بوده است.

وی تصریح کرد: کالا‌های وارد شده از طریق گمرک استان شامل مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات خط تولید بوده که مساعدت در واردات کالا‌های فوق موجب رونق، تسهیل و تامین نیاز واحد‌های تولیدی استان می‌شود تا بتوانند علاوه بر تامین نیاز داخل، محصولات خود را به سایر کشور‌ها نیز صادر نمایند.

مدیر کل گمرک استان زنجان گفت: در مورد صادرات نیز همانطور که در آمار مشاهده می‌شود مقدار صادرات نسبت به سال گذشته تغییری نداشته، ولی به لحاظ ارزش کاهش دارد.

وی در پایان ابراز کرد: یکی از دلایل اصلی، کاهش نرخ ال ام‌ای در بازار‌های جهانی بوده و با توجه به اینکه عمده صادرات مربوط به انواع شمش روی و سرب بوده لذا ارزش صادرات علیرغم فعالیت صادرکنندگان، کاهش نشان می‌دهد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی موج رسا

عناوین برگزیده