تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۰۷۱۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهم صادرات گمرگ زنجان به ارمنستان ۲۵ صدم درصد است

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک زنجان گفت: مجموع صادرات سال گذشته از گمرگ این استان به کشور ارمنستان از حیث ارزش ۲۵ صدم درصد بود که رقم بسیار پایینی است.

به گزارش می‌متالز، «زین العابدین گنج خانلو» روز پنجشنبه در دیدار تعدادی از فعالان اقتصادی این استان با سفیر جدید ایران در ارمنستان افزود: گمرگ زنجان در سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار صادرات داشت و به همین نسبت نیز واردات انجام داد.

وی مجموع مراوده تجاری سال گذشته از طریق گمرگ استان را بیش از ۱.۲ میلیارد دلار اعلام و اظهار کرد: عمده صادرات استان با بیشترین ارزش ارزی مربوط به کشور ترکیه بوده است.

به گفته این مسوول، پس از ترکیه بیشترین صادرات استان به کشور‌های عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، هند، جمهوری آذریایجان اختصاص داشته است.

وی اظهار کرد: طبق آمار گمرگ زنجان، کشور ارمنستان جزو ۱۰ مقصد صادراتی این گمرک است و با وجود توانمندی بسیار بالای بخش خصوصی استان و تنوع عملکرد در انواع مختلف به ویژه برق و الکترونیک امکان تعاملات بیشتر و بالاتر فراهم است.

گنج خانلو افزود: طی سال گذشته از طریق گمرگ این استان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کالای به وزن سه هزار تن به کشور ارمنستان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: عمده کالای صادراتی به کشور ارمنستان کنسرو، تنقلات، رب گوجه فرنگی، منسوج نبافته، بلوک بتنی، میلگرد و پروفیل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲ ماهه اول امسال هم حدود ۵۹ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۴۷ هزار تن از گمرگ این استان به کشور ارمنستان به ثبت رسیده که منسوج نبافته، پروفیل، الکترود جوشکاری جزو این اقلام بوده است.

به گفته گنج خانلو، حمایت و پیگیری‌ها همچنین همکاری‌های بخش خصوصی و تسهیل در تعاملات ۲ طرفه می‌تواند ارمنستان را جزو کشور‌هایی با مقاصد هدف صادراتی قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده