تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۴
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۰۰۹۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ورود موقت کالا از طریق گمرک استان زنجان به ارزش ۹ میلیون دلار

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه آمار کالا‌های وارداتی و صادراتی استان زنجان از طریق گمرک افزایش داشته است گفت: ورود کالا‌های موقت از طریق گمرک استان زنجان به ارزش ۹ میلیون دلار بوده است.

به گزارش می‌متالز، زین‌العابدین گنج‌خانلو؛ با بیان اینکه فروردین سال ۱۴۰۲ نسبت به فروردین ۱۴۰۱ به لحاظ ورود کالا‌های موقت و واردات کالا‌های قطعی افزایش یافته است اظهار کرد: مجموع کالا‌های وارداتی کل سازمان گمرک استان زنجان افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: در خصوص واردات کالا‌های قطعی به گمرک استان زنجان می‌توان گفت حدود ۶۰ میلیون دلار واردات قطعی در استان زنجان به ثبت رسیده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: کالا‌های مذکور ۲۴ هزار تن بوده که به لحاظ ارزش ۱۴۳ درصد و به لحاظ وزنی ۱۱۸ درصد افزایش داشته است.

گنج خانلو ابراز کرد: شایان ذکر است که ورود کالا‌های موقت از طریق گمرک استان زنجان به ارزش ۹ میلیون دلار بوده است.

وی تاکید کرد: کالا‌های موقت به ثبت رسیده به وزن ۲۹ هزار تن و به لحاظ ارزش ۱۸۵ درصد و به لحاظ وزن ۱۷۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته برآورد شده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان ابراز کرد: مجموع کل واردات گمرک استان زنجان ۶۹ میلیون دلار است که به ارزش ۵۳ هزار تن و به ارزش ۱۴۸ درصد و به لحاظ وزن ۱۴۶ درصد افزایش ثبت شده است.

گنج خانلو گفت: از لحاظ صادرات کالا در گمرک استان زنجان آمار ثبت شده نسبت به فروردین سال گذشته روند کاهشی داشته است که این صادرات چیزی حدود ۲۴.۰۵ میلیون دلار با وزنی بالغ بر ۱۴ هزارو ۶۰۰ تن بوده که از لحاظ ارزش ۵۴ درصد و وزن ۴۸ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: دلایل کاهش صادرات جذابیت فروش داخلی و ایجاد عوارض صادراتی از طرف وزارت صمت است و کاهش صادرات فلزات شامل انواع شمش، روی و شمش سرب گزارش شده که از جمله صادرات گمرک استان زنجان شامل این محصولات است.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: با توجه به این نکات که ورود موقت محصولات و واردات کالا به استان نرخ افزایشی داشته است و این نکته در آمار گمرک استان حائز اهمیت است.

گنج خانلو افزود: واردات موقت و قطعی گمرک زنجان عموما کالا‌های مواد اولیه واحد‌های تولیدی است یعنی مواد اولیه تبدیل به کالا شده و به بازار‌های داخلی یا برای صادرات عرضه می‌شود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی موج رسا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده