تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۹۶۳۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

شفافیت در عملکرد مالی فولاد هرمزگان

‌می‌متالز - مدیر حسابداری عمومی شرکت فولاد هرمزگان با تاکید بر اینکه شفافیت عملکرد مالی برای ذی‌نفعان از اولویت‌های فولاد هرمزگان است، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف واحد حسابداری عمومی، تهیه صورت‌های مالی و به تبع آن ارائه اطلاعات است.

به گزارش می‌متالز، مدیر حسابداری عمومی شرکت فولاد هرمزگان با تاکید بر اینکه شفافیت عملکرد مالی برای ذی‌نفعان از اولویت‌های فولاد هرمزگان است، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف واحد حسابداری عمومی، تهیه صورت‌های مالی و به تبع آن ارائه اطلاعات قابل‌اتکا و به موقع به منظور نشان دادن عملکرد و موقعیت مالی شرکت به افراد خارج از سازمان از جمله سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان، تامین‌کنندگان و مشتریان است.

سید عبدالحمید بحرینی در خصوص عملکرد مدیریت حسابداری عمومی، بیان کرد: در این بخش، گزارش‌هایی تهیه می‌شود که عموما مصرف برون‌سازمانی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به تهیه و انتشار صورت‌های مالی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، بر اساس قانون موظف‌اند که هر سه ماه یک بار گزارش کاملی از فعالیت مالی (صورت‌های مالی) خود ارائه دهند. این گزارش هر ۶ ماه یک بار توسط حسابرس قانونی حسابرسی می‌شود.

مدیر حسابداری عمومی شرکت فولاد هرمزگان ادامه داد: آنچه در تدوین و تهیه صورت‌های مالی به صورت یک هدف مورد بحث است، رعایت اصول حسابداری طبقه‌بندی اطلاعات مالی از جمله ارائه اطلاعاتی از وضعیت و عملکرد مالی و منعطف بودن شرکت به صورتی خلاصه و طبقه‌بندی شده است، اما این گزارش‌ها و صورت‌های مالی باید به گونه‌ای باشد که برای استفاده‌کنندگان نهایی سودمند باشد تا بتوانند به درستی در این حوزه تصمیم‌گیری کنند.

بحرینی با اشاره به اتخاذ رویکرد شفاف‌سازی از سوی شرکت، تاکید کرد: تمام فعالیت‌ها و گزارش‌های این واحد بر اساس استاندارد‌های روز انجام و تهیه می‌شود.

به گفته وی، سازمان‌ها به ویژه شرکت‌های بورسی برای انتشار گزارش‌های خود ملزم به رعایت همه استاندارد‌های حسابداری، حسابرسی و الزامات تعیین شده بورس هستند. این در حالی است که سازمان بورس گاهی اوقات دستورالعمل‌هایی برای تهیه و ارائه صورت‌های مالی به شرکت‌ها ابلاغ می‌کند که سازمان‌ها باید آن‌ها را رعایت کنند.

مدیر حسابداری عمومی شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: فولاد هرمزگان از جمله شرکت‌هایی است که اطلاعات مالی و تولیدی خود را با جزئیات مکفی در سامانه‌های بورس مانند کدال منتشر می‌کند تا ذی‌نفعان از این شفافیت بهره‌مند شوند.

بحرینی تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین اهداف واحد حسابداری عمومی فولاد هرمزگان، حرکت همگام با علم روز و استاندارد‌های تدوین شده است تا بتوانیم اطلاعات را به صورت شفاف به ذی‌نفعان اعلام کنیم. همچنین در تلاشیم همگام با سایر واحد‌های سازمانی، ارزیابی عملکرد کارکنان را پیش ببریم. از این رو، کارکنان را ترغیب و تشویق می‌کنیم تا در نظام‌های مشارکتی حضور داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در حد لزوم، کارکنان دوره‌های آموزشی حوزه حسابداری مالی را پشت سر گذارند. ضمن اینکه جابه‌جایی شغلی کارکنان را برای افزایش سطح آگاهی و شناخت آن‌ها نسبت به دیگر واحد‌های مالی در دستور کار داریم تا به این ترتیب موجبات رشد فزاینده و تعالی کارکنان سازمان نیز فراهم شود.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده