تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۷۸۵
کد خبر: ۲۹۶۴۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درخواست فرماندار کوهبنان از رئیس مجلس چه بود؟

‌می‌متالز - فرماندار کوهبنان با اشاره به مشکلات بیمه شدگان کارکنان زغال سنگ گفت: فرد باید ۲۰ سال کامل بیمه باشد تا ۳۰ روز حقوق دریافت کند و اگر فردی حتی یک روز کمتر سابقه داشته باشد و فوت کند به بازماندگان او ۳۰ روز حقوق داده نمی‌شود که درخواست اصلاح این قانون را داریم.

به گزارش می‌متالز، توکلی پیش از ظهر امروز ۲۶ اسفندماه در شورای اداری شهرستان زرند با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرستان کوهبنان ۱۸۸ شهید تقدیم نظام کرده و این خطه به بام فرهنگی مشهور است.

او در ادامه درباره وضعیت راه‌های مواصلاتی این شهرستان سخن به میان آورد و افزود: ۵۰ درصد جاده کوهبنان ساخته شده و استانداری کرمان هم ۳۵۰ میلیارد تومان برای این جاده گذاشته که ۳۰۰ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن است و ۳۳۰ میلیارد تومان ابنیه باید توسط قرارگاه خاتم در جاده ساخته شود که اگر "خاتم" پای کار بیاید جاده تا یک و نیم سال آینده آماده می‌شود.

فرماندار شهرستان کوهبنان بیان کرد: معادن زغال سنگ این شهرستان دچار مشکلاتی همچون خلاء بیمه‌ای و عدم خرید محصول هستند.

وی با اشاره به مشکلات بیمه شدگان کارکنان زغال سنگ عنوان کرد: فرد باید ۲۰ سال کامل بیمه باشد تا ۳۰ روز حقوق دریافت کند و اگر فردی حتی یک روز کمتر سابقه داشته باشد و فوت کند به بازماندگان او ۳۰ روز حقوق داده نمی‌شود که درخواست اصلاح این قانون را داریم.

حجت الاسلام شجاعی، امام جمعه شهرستان زرند نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات زیست محیطی و ... خواستار بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی به شهرستان شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده