تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۹۶۵۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان:

اجازه هیچگونه سوء استفاده از معدن سنگرود را نمی‌دهیم

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به نگرانی‌های مطرح شده در مورد واگذاری معدن سنگرود، گفت: سرمایه گذار این معدن با طی مراحل کاملا قانونی از طریق مزایده انتخاب شده و به عنوان یک نهاد بالادستی با نظارت بر فعالیت‌های آن، اجازه هیچگونه سوء استفاده از این معدن را نمی‌دهیم.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری در دیدار با جمعی از اعضای تشکل‌های بسیج دانشجویی و انجمن مطالبه گران گیلان آینده خوبی برای معدن سنگرود پیش بینی کرد و افزود: راه اندازی معدن سنگرود اشتغال خوبی در منطقه ایجاد خواهد کرد و در رونق اقتصادی استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: از مطالبه گری جهت رفع نقص‌های احتمالی خدمات در حوزه تولید و تجارت استقبال می‌کنیم و خود را بدون عیب و نقص نمی‌دانیم و از بیان انتقادات و گزارش هرگونه عیب و نقص در جهت بهبود عملکرد این اداره کل بهره می‌گیریم.

وی در خصوص نحوه نظارت بر بازار نیز گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تمام توان و نیرو‌های انسانی با حضور میدانی تلاش دارد کنترل بازار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

پورحیدری به فعالیت ۳۵۰ واحد صنایع معدنی در استان نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به نیاز استان به تولیدات معدنی و محدودیت‌های اقلیمی و زیست محیطی، در این استان معادن زیادی نمی‌توانند فعالیت کنند. این موضوع یکی از چالش‌های موجود استان بویژه در تامین نیاز مواد معدنی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی است.

معدن سنگرود پس از زلزله سال ۶۹ به دلایل مختلف از جمله کمبود ذخایر و عدم توانایی شرکت بهره بردار قبلی غیر فعال شده بود و در سال ۹۳ نهایتا به شرکت تهیه تولید مواد معدنی ایران واگذار شد و بیش از هشت سال غیر فعال بود. مساحت شرکت سنگرود سه هزار ۶۰۰ هکتار در منطقه عمارلو است که با همکاری شرکت تهیه تولید مواد معدنی ایران این معدن به شرکت برنده مزایده که صلاحیت آن در کمیته فنی و کارشناسی معدن تأیید شده است، واگذار شد تا امور اکتشافی جهت تعیین میزان ذخایر معدن زغال سنگ و سایر مواد معدنی از جمله خاک نسوز و عناصر دیگر انجام دهد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده