تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۹۶۵۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تلاش جهادی برای افزایش تولید و اشتغال/ زغال سنگ البرز مرکزی در مسیر سوددهی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز مرکزی گفت: البرز مرکزی تلاش جهادی برای افزایش تولید و اشتغال در فعالیت‌های معدنی زغال را در دستور کار قرار داد.

به گزارش می‌متالز، تولید، اشتغال و اقتصاد جزو کلیدواژه‌های اساسی در سال‌های اخیر و همواره مورد تأکید رهبری بود و ایشان در انتخاب شعار سال همواره این مباحث را در نظر داشتند که بیانگر اولویت سیاست‌گذاری‌ها بر مبنای آن بود.

سال ۱۴۰۱ نیز با توجه به تغییرات جوامع جدید و اهمیت و نقش دانش در این موضوعات با نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شد. این مهم ما را بر آن داشت تا به بررسی عملیاتی‌سازی این شعار در شرکت زغال سنگ البرز مرکزی زیراب بپردازیم و در این راستا گفت‌وگویی با نوید نیکو، مدیرعامل زغال سنگ البرز مرکزی داشتیم.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز مرکزی در نگاهی به شرکت زغال سنگ البرز مرکزی در سالی که گذشت، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری و شعار سال، شرکت زغال سنگ البرزی مرکزی به یاری همکاران و مسؤولان منطقه توانست نتایج خوبی را در پایان سال شاهد باشد که رکوردزنی در تولید و ارسال زغال سنگ بخشی از عملکرد ما است.

تلاش جهادی برای افزایش تولید و اشتغال/ زغال سنگ البرز مرکزی در مسیر سوددهی

نوید نیکو میزان تولید زغال سنگ کنستانتره کک‌شو شرکت زغال سنگ البرز مرکزی در سال ۱۴۰۱ را در طی ۵ سال اخیر بی‌نظیر دانست و افزود: در ارسال کنستانتره به شرکت ذوب آهن و دیگر خریداران نیز این اعداد را ارتقا دادیم و شاهد بالاترین عدد در پنج سالِ گذشته بودیم.

وی با اشاره به بازگشت معدن گلیران به شرکت زغال سنگ البرز مرکزی، تصریح کرد: پس از این مهم، همکاران ما توانستند عدد خوبی در تولید به جا بگذارند و در یک مقایسه کلی می‌توان گفت که شرکت پیشرو معادن با حدود هزار نفر نیرو، ۱۱ معدن و فاصله کمتر با کارخانه زغالشویی ماهانه حدود هشت هزار تن به کارخانه زغال تحویل میدهند، اما معدن گلیران با حدود ۱۵۰ نفر نیرو و با فاصله بیشتر از کارخانه توانسته است، این میزان تولید را محقق سازد که بسیار قابل تقدیر است و چشم‌انداز خوبی را برای برداشتن گام‌های بزرگتر و پویایی منطقه ترسیم می‌کند.

تلاش جهادی برای افزایش تولید و اشتغال/ زغال سنگ البرز مرکزی در مسیر سوددهی

نیکو در مورد دانش‌بنیان، به استفاده از توان، تجربه و تخصص متخصصان و کارشناسان شرکت زغال سنگ البرز مرکزی در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت توانست، دستگاه‌های مختلفی همچون نوار‌نقاله و سرند آبگیری را طراحی و نصب و دیزل ژنراتور بلااستفاده شرکت را راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان به تلاش متخصصان شرکت در مهندسی معکوس برای ساخت برخی قطعات خارجی کارخانه زغال‌شویی که مشابه داخلی ندارند، اشاره و اظهار کرد: متخصصان شرکت توانستند پمپ‌های خارجی کارخانه را شبیه‌سازی و ترمیم کنند و این مهم موجب شد تا در صورت ادامه تحریم‌ها و عدم امکان واردات تجهیزات، در بحث تولید به مشکل برنخوریم و به تولید خود ادامه دهیم.

تلاش جهادی برای افزایش تولید و اشتغال/ زغال سنگ البرز مرکزی در مسیر سوددهی

رویش جوانه امید برای بازگشت به دوران اوج

این کارآفرین با بیان قدمت دیرینه شرکت البرز مرکزی و عظمت گذشته آن، به فراز و نشیب‌های این شرکت در طی سالیان از روز‌های اوج تا سقوط آن اشاره کرد و گفت: پس از تجربه سقوط، شرکت در سال‌های گذشته ضرر‌ده بود و طی دو سال اخیر به سوددهی رسید و در حال احیا‌شدن و جان‌گرفتن است و دوباره قصد دارد تا جوانه بزند و تناور شود و به آن البرز مرکزی سابق که همه مردم انتظار آن را دارند، تبدیل شود و البته این امر نیازمند کمک مسئولان استان و شهرستان و مردم منطقه است.

وی یکی از مسائلی مهم در شهرستان و منطقه را بیکاری جوانان عنوان کرد و از برگزاری آزمون استخدامی شرکت البرز مرکزی خبر داد و گفت: هدف ما از برگزاری آزمون کشوری لحاظ یک عدالت نسبی در استخدام نیرو است و این نیرو‌ها از ابتدای اسفند ماه مشغول به کار شدند.

تلاش جهادی برای افزایش تولید و اشتغال/ زغال سنگ البرز مرکزی در مسیر سوددهی

روایتی از تلاش جهادی برای افزایش تولید و اشتغال

نیکو با بیان اینکه از سنوات گذشته معدن کردآباد یک، یکی از رگه‌های اصلی زغال این منطقه بود، خاطرنشان کرد: با کشف رگه‌های دیگر زغال که سهل‌الوصول‌تر بود، معادن کردآباد از اولویت استخراج خارج شدند.

وی با اشاره به فراز و فرود‌ها در اکتشاف معدن کردآباد یک و با بیان روایت‌های مختلف از بود و نبود زغال و امکان عملیاتی شدن و نشدن استخراج زغال در این منطقه، گفت: با تمام این تفاسیر، اما عزم ما جزم برای استفاده از همه پتانسیل‌های منطقه و ایجاد تولید و اشتغال بود و در راستای این هدف و با پیگیری‌های انجام شده و حضور کارشناسان از تهران و استفاده از تخصص کارشناسان‌مان سرانجام توانستیم بودجه‌هایی را به این معدن تخصیص دهیم و امروز شاهد راه‌اندازی این معدن هستیم و این امید را داریم تا با کسب نتیجه خوب نزد خدا و مردم منطقه سربلند باشیم.

تلاش جهادی برای افزایش تولید و اشتغال/ زغال سنگ البرز مرکزی در مسیر سوددهی

مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز مرکزی ضمن تشکر و قدردانی از همه افرادی که به نوعی در راه‌اندازی معدن کردآباد یک کمک کردند، افتتاح این معدن را عاملی در راستای افزایش ایجاد اشتغال و تولید در منطقه دانست و با بیان اینکه در ابتدای کار برای ۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود و با توسعه آن شاهد تولید و اشتغال بیشتر خواهیم بود، گفت: این مهم موجب ایجاد پویایی منطقه و نیل به اهداف عالیه کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده