تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۹۶۳۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش تولید زغال‌سنگ در چین

‌می‌متالز - تولید زغال‌سنگ چین در ژانویه تا فوریه ۵.۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، داده‌ها نشان داد که با ظرفیت جدید استخراج و تشویق معدن‌کاران به افزایش تولید برای بهبود امنیت انرژی، تولید زغال‌سنگ چین در دو ماه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۸ درصد افزایش یافت.

بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین، بزرگ‌ترین معدن‌کار و مصرف‌کننده زغال‌سنگ جهان، ۷۳۴.۲۳ میلیون تن سوخت را در دوره ژانویه تا فوریه تولید کرد که در مقایسه با ۶۸۶.۶ میلیون تن در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است. افزایش شدید قیمت جهانی زغال سنگ و اختلال در زنجیره تامین انرژی بعد از جنگ روسیه و اوکراین، پکن را بر آن داشت تا امنیت انرژی را به طور فزاینده‌ای در اولویت قرار دهد.

استخراج‌کنندگان با پیش بینی بهبود تقاضا پس از لغو محدودیت‌های کووید- ۱۹ در پایان سال گذشته، تولید خود را افزایش دادند.

دولت چین سال گذشته ۲۶۰ میلیون تن ظرفیت جدید استخراج زغال‌سنگ را تایید کرد و برخی از معادن تعطیل را بازگشایی کرد. استان شانشی و مغولستان داخلی چین، دو قطب اصلی معدن چین از نظر تولید، متعهد شده‌اند که تولید را به ترتیب حداقل پنج و دو درصد در سال جاری افزایش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد که در دوره ژانویه تا فوریه، چین ۷۷.۶۳ میلیون تن کک تولید کرده است که ۳.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده