تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۹۶۸۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حمایت نظام مالیاتی از تولید در سال ۱۴۰۲ با کاهش نرخ مالیات

‌می‌متالز - رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: براساس رویکرد حمایت از مشاغل کوچک و حمایت از تولید، کاهش نرخ ۷ درصدی مالیات واحد‌های تولیدی در قانون بودجه سال جدید گنجانده شده است.

به گزارش می‌متالز، داوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به رویکرد مردمی سازی مالیات مبتنی بر عدالت مالیاتی و حمایت از تولید گفت: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی، کاهش نرخ مالیات واحد‌های تولیدی به میزان ۷ درصد (براساس بند م تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲) بود که این به معنای کمک به رشد تولید است.

وی ضمن تاکید بر اینکه وصول مالیات باید بر اساس قانون و رعایت ملاحظات اقتصادی و اجتماعی در راستای خدمت رسانی به مردم باشد، افزود: تصویب این موضوع به رای نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی بر می‌گردد و ما مجری قانون خواهیم بود. حمایت از رشد تولید در چارچوب اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، یک اصل مهم برای نظام مالیاتی است.

منظور درخصوص مالیات ستانی از شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی عنوان کرد: همه فعالان اقتصادی اعم از خصوصی و دولتی که فعالیت اقتصادی دارند، طبق قانون مشمول مالیات هستند و در این زمینه تمکین می‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله سازمان امور مالیاتی در خصوص تحقق شعار سال به عنوان یک راهبرد مهم سازمانی گفت: کمک به رشد تولید و حمایت از تولیدکنندگان از اهداف و کارویژه‌های همه ارکان دولت و مجلس بوده و یکی از شاخص‌های نظام مالیاتی در دوره تحول آفرینی محسوب می‌شود. سازمان امور مالیاتی کشور مجری قانون بوده و فصل الخطاب برای ما قانون است، هر جایی که قانون اشاره به اخذ مالیات نموده ما مکلف به وصول آن هستیم و در مواردی که دارای معافیت قانونی است طبیعتا" امکان مطالبه آن وجود ندارد، بعنوان مثال فعالیت‌های کشاورزی از معافیت ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده می‌کنند و از مالیات معاف هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده