تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۹۶۸۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشارکت دادن مردم در اقتصاد، راهکار مهار تورم و رشد تولید است

‌می‌متالز - نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه ما در حوزه مهار تورم راه‌های تجربه شده خوبی را در اختیار داریم اظهار کرد: ما برای مهار تورم باید سیاست‌های جدیدی را اعمال کنیم تا حداقل از افزایش تورم جلوگیری شود و در حوزه تولید هم فقط شعار ندهیم.

به گزارش می‌متالز، محمد حسینی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شعار امسال مقام معظم رهبری هم مانند چند سال اخیر در رابطه با مباحث و مشکلات معیشت مردم و اقتصاد کشور بود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم مشارکت دادن مردم در اقتصاد افزود: ما امروز در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار گرفتیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید کار جدیدی را در سال ۱۴۰۲ شروع کنیم.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: ما در برخی از ماه‌های سال گذشته، تورم ۷۰ درصدی را تجربه کردیم و مردم دچار مشکلات عدیده‌ای شدند که اثرات آن در آینده مشخص می‌شود.

حسینی، مشارکت عموم مردم در اقتصاد را لازمه تحقق شعار سال دانست و گفت: امروز حوزه اقتصاد، حوزه مردم و حاکمیت و کل کشور است لذا باید نگاه‌های سیاسی را کنار گذاشته و همگی در اقتصاد مشارکت کنیم.

وی با بیان اینکه ما در حوزه مهار تورم راه‌های تجربه شده خوبی را در اختیار داریم اظهار کرد: ما برای مهار تورم باید سیاست‌های جدیدی را اعمال کنیم تا حدأقل از افزایش تورم جلوگیری شود و در حوزه تولید هم فقط شعار ندهیم.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: تولیدکنندگان ما به خاطر شرایط اقتصادیِ سال‌های گذشته، عملاً از میدان خارج شدند و امروز کمتر کسی انگیزه سرمایه گذاری در حوزه تولید را دارد و دلیلش هم بروکراسی‌های پیچیده و ادامه تصدی گری‌های بخش دولتی است.

حسینی با بیان اینکه نظام درآمدی کشور منبعث از سه بخش مالیات، فروش نفت و فرآورده‌های نفتی و فروش اموال و اوراق مشارکت است گفت: این سیاست‌های داخلی موجب افزایش حجم نقدینگی و تورم در جامعه می‌شود.

وی جلب اعتماد و اطمینان از دست رفته‌ی مردم به نظام اقتصادی را در گام نخست به عنوان یک ضرورت مطرح کرد و افزود: عدم اعتماد مردم به نظام اقتصادی موجب شده که سرمایه‌های مردمی روانه بازار مسکن و خودرو و طلا و ارز شده و منجر به بهم ریختگی در سایر بازار‌ها شود.

نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: اگر اعتماد مردم به نظام اقتصادی کشور جلب شود مردم هم سرمایه‌های کوچک خود را به بانک‌ها می‌سپارند و البته بانک‌ها هم باید این سرمایه‌ها را در اختیار تولیدکنندگان بخش خصوصی واقعی قرار دهند نه اینکه سرمایه‌های کلان را در قالب وام به یک عده خاص بپردازند و بازگشتی هم نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده