تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۹۶۸۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار گلستان:

صادرات غیرنفتی گلستان ۲۵ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - استاندار گلستان با اشاره به افزایش تعاملات سیاسی- اقتصادی با کشور‌های پیرامونی و تسهیل آمد و شد کامیون‌ها در گمرک اینچه برون، گفت: صادرات غیرنفتی گلستان ۲۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، علی‌محمد زنگانه پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار نوروزی با نماینده، ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در دست اقدام استان، مسائل اقتصادی در استان است که تلاش شده با توسعه روابط اقتصادی و تجاری خارجی، فراهم کردن زیرساخت‌های حضور سرمایه‌گذار بتوانیم اتفاقات مهمی را شکل دهیم.

استاندار گلستان افزود: تقویت صادرات و افزایش سطح دیپلماسی اقتصادی را با جدیت دنبال کرده ایم و این امر باعث شد عبور کامیون‌ها از مرز ترکمنستان که به صفر رسیده بود روزانه به ۱۰۰ کامیون برسد.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده باعث شد صادرات غیرنفتی استان ۲۵ درصد افزایش یابد و هدفگذاری ما بر این است که این امر به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار برسد.

زنگانه گفت: استان برای جذب سرمایه‌گذار به دلیل عدم تأمین زیرساخت‌های لازم به شدت با مشکل روبرو بود.

وی برنامه‌های متعدد برای احیای خلیج گرگان اشاره کرد و افزود: این برنامه به صورت دقیق در حال اجرا است و در کنار لایروبی موضوع پمپاژ آب از دریا به خلیج و تأمین حق آبه خلیج از دیگر اقدامات این برنامه عملیاتی است.

استاندار گلستان گفت: لایروبی کانال‌های منتهی به خلیج یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که با قدرت در حال پیگیری است و تصاویر هوایی به صورت کاملاً مشهود عظمت تأثیرگذاری این لایروبی را مشخص می‌کند.

منبع: ذاکر خبر

عناوین برگزیده