تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۹۷۶۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات شهرستان محلات ۱۲۸ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: بیش از ۳۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی سال گذشته از این شهرستان به کشور‌های هدف صادر شد که نسبت به سال پیش از آن حدود ۱۲۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، محمد جمالعباسی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات اظهار داشت: محموله‌های صادراتی این شهرستان به کشور‌های مالزی، امارات، کنیا، بلغارستان، عراق، ترکیه، هند، پاکستان، ویتنام، تاجیکستان، قزاقستان و ایتالیا صادر شده است.

وی اظهار داشت: ۴۴ هزار و ۲۵۰ قطعه انواع ماهیان زینتی به ارزش ۸۰ هزار و ۳۲۳ دلار بخشی از صادرات این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره صمت محلات بیان کرد: ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار گل و گیاهان زینتی به شکل مستقیم و از طریق بازارچه‌های محلی پارسال از این شهرستان صادر شد.

جمالعباسی اضافه کرد: هشت‌هزار و ۵۴۳ تن دوده صنعتی نیز به ارزش ۹ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۳۵۰ دلار به شکل مستقیم از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

وی گفت: همچنین ۲ هزار و ۷۳۰ مترمربع عایق رطوبتی به ارزش ۱۴ هزار و ۸۲۳ دلار پارسال از محلات به کشور‌های هدف صادر شد.

جمالعباسی با بیان اینکه محلات قطب اصلی پرورش ماهیان زینتی در کشور است، افزود: این شهرستان رتبه نخست در تنوع گونه‌های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد.

شهرستان محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت از توابع استان مرکزی است که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری اراک واقع شده و قطب تولید سنگ نما، ماهی و گل و گیاه زینتی کشور محسوب می‌شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده