تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۹۷۸۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان گلستان خبر داد:

صادرات استان گلستان رشد ۲۶ درصدی داشته است/ راه‌اندازی ۱۱۵ واحد صنعتی در استان طی سال ۱۴۰۱

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گلستان اعلام کرد که طی سال گذشته ۲۳۵ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشدی ۲۶ درصدی داشته است.

به گزارش می‌متالز، «درویش‌علی حسن‌زاده» مدیرکل صمت استان گلستان در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، معاونان اداره کل صمت استان، روسا و سرپرستان ادارات شهرستانی اداره کل صمت این استان گفت: طی سال گذشته ۲۳۵ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشدی ۲۶ درصدی داشته است.

به ۳۳ کشور صادرات داشته‌ایم

وی با اشاره به اهمیت تنوع بازار‌های هدف صادراتی در توسعه صادرات افزود: با اقدامات موثر انجام شده، در سال گذشته از استان گلستان به ۳۳ کشور صادرات داشته‌ایم. همچنین با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، ۷۳ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال قبل اجرایی شد که نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان استان برای رفع محدودیت‌ها، موانع و مشکلات تولیدکنندگان استان است.

مدیرکل صمت استان گلستان با بیان اینکه در زمینه حمایت از مشاغل خانگی اداره کل صمت استان گلستان طی چند سال اخیر در زمره دستگاه‌های اجرایی برتر استان بوده، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۰۰۸ فقره پرونده با نیاز تسهیلاتی ۳۱۵ میلیارد ریال در اداره کل صمت استان گلستان تشکیل شده که ۲۳۸ میلیارد ریال آن به بانک‌ها معرفی شده است.

به گفته وی در حوزه تسهیلات روستایی نیز پرونده ۵۶ طرح در اداره کل صمت استان تشکیل شد که در نهایت به کمیته فنی ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ارسال و ۴۲ طرح در این کارگروه مصوب شده است.

راه‌اندازی ۱۱۵ واحد صنعتی در استان طی سال ۱۴۰۱

حسن‌زاده در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۱۵ واحد صنعتی جدید و یا توسعه‌ای در استان گلستان افتتاح و راه اندازی شد، تاکید کرد: با راه‌اندازی این واحد‌های صنعتی، زمینه اشتغال ۳۶۳۳ نفر در استان فراهم شده است

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری این واحد‌ها در مجموع ۳۲۱۱۳ میلیارد ریال بوده، خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین ۳۵۹ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۶۸۵۴۱ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۹۴۶۳ نفر در استان صادر شده است.

احیای ۳۰ واحد صنعتی در استان طی سال ۱۴۰۱

مدیرکل صمت استان گلستان در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده ۳۰ واحد صنعتی راکد استان احیا و زمینه اشتغال ۳۱۰ نفر را فراهم کرده است، یادآور شد: همچنین ظرفیت ۷۰ واحد صنعتی استان که زیر ظرفیت کار می‌کردند، نیز افزایش یافت.

وی ادامه داد: طی سال ۱۴۰۱ تعداد اشتغال ثبت شده اداره کل صمت استان گلستان در سامانه رصد ۱۱۱۰۶ نفر بوده که بیش از اهداف ۸۰۰۰ نفری و ۱۰۰۰۰ نفری در نظر گرفته شده برای این بخش در سال گذشته و طی دو مرحله است.

حسن‌زاده با اشاره به صدور ۸۶۰۰ پروانه کسب صدور اولی طی این مدت گفت: صدور این تعداد پروانه صنفی با توجه به ضریب اشتغال ۲.۵ نفر که بازای هر واحد صنفی در نظر گرفته می‌شود، زمینه اشتغال ۲۱۰۰۰ نفر را فراهم نموده است و این در حالی است که این بخش کمترین تسهیلات را دریافت کرده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده