تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۷
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۹۷۰۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعتبارات تبصره ۱۸ باعث رشد تولید می‌شود/ مالیات بر خانه‌های خالی پول را به سمت تولید می‌برد

‌می‌متالز - نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات بر خانه‌های خالی و خودرو‌های لوکس باعث می‌شود، مردم به جای اینکه در بخش ساختمان، طلا، ارز و خودرو سرمایه‌گذاری کنند، پول خود را به سمت تولید روانه کنند.

به گزارش می‌متالز، یحیی ابراهیمی امروز با اشاره به اینکه رشد تولید و مهار تورم دو نکته کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است، اظهار کرد: رشد تولید و مهار تورم هر دو به هم وابسته هستند، بنابراین باید این دو موضوع به طور جد مورد توجه قرار بگیرد.

وی، افزود: مجلس در راستای تولید دانش بنیان و اشتغال‌زایی در تبصره ۱۸ رقم قابل توجهی را تعیین کرده است، علاوه بر این در راستای سرمایه‌گذاری برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام نیز مبلغ خوبی را مشخص کرد.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی، گفت: از منابع تبصره ۱۸ جزء یک و دو بند الف در حمایت از تولید، ۳۰ درصد در سطح ملی توزیع شده و ۷۰ درصد به استان‌ها اختصاص داده شده است.

ابراهیمی بیان کرد: بیشتر حمایت مجلس در بخش تولید و رونق اقتصادی حمایت از کارگاه‌های تولیدی و نیمه تعطیل بود، که در بند الف تبصره ۱۸ در ردیف‌های مختلف آمده است.

وی با تاکید بر نقش نظارتی مجلس، خاطرنشان کرد: مجلس در بعد نظارتی بودجه ۱۴۰۱ ضعیف عمل کرد، متاسفانه تاکنون تبصره ۱۸ توزیع نشده است، در حالی که تبصره ۱۸ برای تزریق و سرمایه‌گذاری در بخش تولید است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: راه نجات و برون رفت مملکت از وضعیت فعلی توجه رونق تولید است، زیرا پولی که وارد بازار می‌شود باعث افزایش نقدینگی و در نهایت افزایش تورم می‌شود.

ابراهیمی گفت: همه باید در راستای تحقق شعار سال حرکت کنیم، زمانی که تولید رونق پیدا کند خواهیم دید که تورم هم مهار می‌شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس در راستای حمایت از تولید در حوزه معافیت‌های مالیاتی به ویژه در مناطق محروم قوانینی مصوب کرده است، اما باید در بعد نظارتی قوی باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از اقدامات مجلس در حمایت از تولید و هدایت سرمایه‌های سرگردان مبارزه با فرار مالیاتی است، عنوان کرد: مالیات بر خانه‌های خالی و خودرو‌های لوکس باعث می‌شود، مردم به جای اینکه در بخش ساختمان، طلا، ارز و خودرو سرمایه‌گذاری کنند، پول خود را به سمت تولید روانه کنند.

به گفته نماینده مردم در خانه ملت قوانینی که مجلس در بورس وضع کرده در مهار نقدینگی مهم است.

وی افزود: حمایت از کار‌گاه‌های کوچک و مشارکت مردم در ایجاد کارگاه‌های کوچک علاوه بر کمک به تولید و اشتغال سرمایه گذاری را به سمت تولید روانه می‌کند، یا اینکه مردم به جای خرید خودرو در تولید خودرو سرمایه گذاری کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، اما در خصوص اعتبار بخشی به پول ملی هم توضیح داد: زمانی که نقدینگی افزایش پیدا می‌کند، ارزش پول ملی هم کاهش پیدا می‌کند، بنابراین کنترل نقدینگی در اعتبار بخشی به پول ملی بسیار مهم است.

ابراهیمی معتقد است: افزایش صادرات غیر نفتی و سرمایه‌گذاری ارز ناشی از صادرات در بخش تولید به اعتبار بخشی پول ملی کمک می‌کند.

به گفته وی، اگر نقدینگی در تولید هزینه شود، ارزش پول ملی هم بیشتر می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده