تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۲۸
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۲۹۷۵۱۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
کمتر از ۳۰ و بیشتر ۷۰ درصد:

مجوز گرانی خودرو‌های داخلی صادر و محرمانه ارسال شد / ابهام در متولی اجرا!

‌می‌متالز - شورای رقابت مجوز گرانی خودرو‌های داخلی را صادر و محرمانه به وزارت صنعت ارسال کرد، اما متولی اجرا این مصوبه مهم فعلا" نامعلوم است!

به گزارش می‌متالز، شورای رقابت درحالی از سال گذشته مسوول تعیین قیمت خودرو‌های داخلی شده بود که بعد از کش و قوس‌های متعدد و وعده و تکذیبه و حاشیه، مجوز افزایش قیمت در جلسه عصر دیروز به تصویب اعضا رسید و محرمانه به وزارت صنعت برای ابلاغ اعلام شد.

براساس این گزارش، گرانی ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو‌ها که قبلا اعلام شده بود از سوی سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت، عدد اشتباهی اعلام شد. زیرا بعضی از خودرو‌ها کمتر از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و افزایش قیمت تعدادی هم بسیار اندک بود و تعداد بسیار محدودی از خودرو‌ها نیز افزایش قیمت بیش از ۷۰ درصد گرفته اند.

پیش از این وی گفته بود: افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو نزدیک به واقعیت است، اما واقعی نیست. طبق جلسات این نتیجه حاصل شده که خودرو‌ها ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند، اما در بعضی خودرو‌ها می‌تواند کمتر از ۳۰ درصد و در برخی نیز می‌تواند بیشتر از ۷۰ درصد باشد.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت هم در توییتر اعلام کرد: شورای رقابت افزایش قیمت جدید خودرو‌های غیرمونتاژی را به تصویب رساند و قیمت هر محصول باید بتواند تولید و تقاضای آن محصول (بازار) را تنظیم کند. برای شورای رقابت در ایفای این مسوولیت خطیر آرزوی توفیق می‌شود. وظیفه وزارت صنعت، اجرای مصوبه شورای رقابت است که به آن اهتمام خواهد داشت.

براساس این گزارش با توجه به مواضع این دو مسوول و انداختن توپ اعلام قیمت به زمین یکدیگر به نظر می‌رس اجرا این مصوبه توسط سازمان حمایت انجام شود که از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت است!

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده