تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۳۱
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۲۹۷۵۱۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
شورای رقابت:

وزارت صنعت مسوول اعلام نرخ جدید خودرو است/ دلیل مخالفت عرضه در بورس

‌می‌متالز - شورای رقابت با اشاره به مسوولیت وزارت صنعت در اعلان قیمت‌های جدید خودرو، دلیل مخالفت با عرضه در بورس کالا را اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت درباره ابلاغ قیمت‌های جدید خودرو گفت: یکی از دستورات جلسه امروز بررسی قیمت‌های خودرو است. البته شورای رقابت قیمت‌گذار نیست بلکه درباره قیمت خودرو تصمیم می‌گیرد و سیاست‌گذاری می‌کند؛ بنابراین اعلام قیمت‌های جدید بر عهده وزارت صنعت است.

وی افزود: وزارت صنعت قیمت‌های جدید و پیشنهادات درباره قیمت‌های خودرو را در جلسه با اعضای شورای رقابت مطرح می‌کند و شورا پیشنهادات را مورد بررسی قرار خواهد داد. شورا درباره فرمول و محاسبه قیمت خودرو مصوباتی داشته که مبنای قیمت‌گذاری است، اما فرمول قیمت گذاری بر مبنای قیمت تمام شده خودرو، هزینه تمام شده تولید و بررسی قیمت سه مدل خوروی مشابه خارجی خواهد بود و طبق نظم محاسباتی انجام می‌شود که اگر این محاسبات به شورا اعلام شود، درباره آن در جلسه تصمیم می‌گیرد.

شجاعی ادامه داد: شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس مخالف است و با هدف رعایت نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده تصمیم گیری می‌کند. در عرضه خودرو در بورس نفع مصرف‌کننده رعایت نمی‌شود و قیمت‌ها در بورس به شکل مزایده‌ای تعیین می‌شوند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده