تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۹۷۶۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کالا‌های رسوبی و متروکه سلامت محور در گمرک ساوه تعیین تکلیف شد

‌می‌متالز - هزار و ۹۳۰ پرونده کالای رسوبی در قالب ۵ هزار ردیف کالا و ۶۰۰ خودرو مربوط به سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد.

به گزارش می‌متالز، جواد اتابکی عصر امروز در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی با اشاره به اقدامات بسیار خوب در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی مدیران ارشد استان، اظهار داشت: تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی و متروکه سلامت محور برای نخستین بار سال گذشته در گمرکات ساوه انجام گرفت که در این راستا بیش از ۱۰۰ تن کالا امحا شد.

وی افزود: هزار و ۹۳۰ پرونده کالای رسوبی در قالب ۵ هزار ردیف کالا و ۶۰۰ خودرو مربوط به سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ به ارزش یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰۰ درصدی وجود داشته به طوری که برای نخستین بار شاهد افزایش خروجی کالا هستیم.

اتابکی خاطرنشان کرد: همچنین ۳۲۹ پرونده در قالب ۱۳۰۰ ردیف کالا و به میزان ۲۰۰ تن و به ارزش ۴۷۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ امحا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶۰ درصدی داشته است.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان مرکزی تصریح کرد: پیگیری جذب ۶ میلیارد ریال اعتبار جهت قفسه بندی انبار نگهداری کالای قاجاق اداره کل اموال تملیکی، اجرای طرح بازدید و برخورد با بارنامه‌های صوری به صورت مستمر در استان، کاهش ۲۰ درصدی مغایرت تایید سوخت در سامانه سدف از ۴۴ درصد به ۲۰ درصد، کشف بیش از ۴۱۵ هزار لیتر انواع سوخت قاچاق در استان؛ ضبط ۲۶۶ کارت سوخت متخلف و معرفی به تعزیرات و جریمه ۱۳ میلیارد ریال، تجمیع انبار‌های موجود و پیگیری اجاره انبار جدید جمعیت هلال احمر استان در راستای نگهداری کالا‌ها و پیگیری و تعیین تکلیف انبار نگهداری کالا مستقر در شرکت دانه چین که به مدت ۷ ماه پلمپ بود از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

اتابکی با اشاره به چالش‌های مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز عنوان کرد عمده چالش‌های این حوزه نبود انبار نگهداری کالا‌های قاچاق در اراک، ساوه؛ زرندیه، شازند و دلیجان، عبور کالای قاچاق از طریق خودرو‌های شوتی، عدم تجهیز گلوگاه‌های شهرستان شازند محور ازنا، شهرستان ساوه و زرندیه در جهت کنترل و برخورد با قاچاق، پایین بودن قیمت سوخت نسبت به کشور‌های همسایه و افزایش قاچاق سوخت است.

وی با اشاره به جمله اولویت‌های سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت‌ها در سال جدید تلاش جهادی در جهت تحقق شعار سال به ویژه در حوزه رشد تولید با مبارزه با قاچاق کالا، افزایش خروج کالا موجود در انبار اموال تملیکی استان، استقرار انبار در ساوه، دلیجان، شازند و زرندیه، ساماندهی سوخت تخصیصی به واحد‌های مختلف تولیدی و صنعتی و کشاورزی، کاهش زمان رسیدکی به کورتاژ‌های صادراتی فرآورده‌های نفتی در کارگروه تعیین ماهیت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده