به گزارش میمتالز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در سال جاری در راستای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید، در حوزه خرید قطعات، نیروی انسانی و ماشینآلات برنامه راهبردی تعریف شده است، گفت: «سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان کاهش قیمت خریدهای خارجی داشتهایم و همچنین تامین لوازمیدکی در دوره گارانتی سال ۱۴۰۱ بهجهت ارتقای کیفیت محصولات نسبت بهسال ۱۴۰۰، ۶۵.۹ درصد بهبود یافته است.» محمدعلی تیموری در جمع مدیران گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه نخستین برنامهای که ضرورت دارد بهصورت جدی در سال جدید به آن بپردازیم، تحویل بهموقع خودروها بهمتقاضیان است، ادامه داد: «هدفگذاری شده است که در سال جاری ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید و تحویل مشتریان شود. البته عدد یادشده زیاد نیست؛ چرا که در ۶ ماهه دوم سال گذشته توانستیم روزانه بین ۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو تولید داشته باشیم.»
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه ۱۴ فروردینماه سال جاری یکهزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو تولید شد و این امر گواه آن است که با ادامه این مسیر اهداف تولید محقق میشود، اظهار داشت: «در راستای تحقق ۸ فرمان ابلاغشده رئیسجمهور و همچنین تنظیم بازار خودرو، متعهد شدهایم در نیمه نخست سال جاری روزانه ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو و در نیمه دوم سال جاری روزانه حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو تولید کنیم.»
او با تاکید بر اینکه حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از تولید عقب هستیم و این امر از طریق مونتاژ جبران خواهد شد، خاطرنشان کرد: «امیدواریم از خردادماه با همکاری شرکتها موضوع skd خودروهای چانگان و زوتی را انجام دهیم و بهطور قطع تحقق عدد یادشده دور از انتظار نیست.» تیموری با اشاره به اینکه افزایش تولید خودرو با تمام توان در راستای فرمایشات مقاممعظمرهبری و شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» در دستور کار است، تصریح کرد: «با افزایش تولید خودرو، با شرایط بهتری میتوان تنظیمگیری بازار خودرو را انجام داد و از سوی دیگر مردم با آرامش میتوانند محصولات سایپا را خریداری کنند.»
او گفت: «از سال گذشته در جهت مهار تورم و جلوگیری از رشد قیمت، اقدامات متعددی صورت گرفت که از جمله آنها کاهش قیمت خریدهای خارجی است. سال ۱۴۰۱ در خریدهای خارجی بهخصوص در بخش قطعات چه در بعد گیربکس وارداتی و چه در حوزه قطعات الکترونیکی دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شده است. رویه جدید سبب شد شاهد ۳ هزار میلیارد تومان کاهش قیمت خریدهای خارجی باشیم. از دیگر اقدامات صورتگرفته میتوان بهفعالسازی ساختار بازرگانی شرکتهای مگاموتور و سازهگستر اشاره کرد. حال این مجموعهها باید همت کنند کاهش قیمتها و افزایش بهرهوری با جدیت بیشتری دنبال شود.»
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: «گروه خودروسازی سایپا با هدف تحقق مهار تورم و رشد تولید در صنعتخودرو، برنامه راهبردی تدوین کرده و از تمام شرکتهای گروه خواسته شده برنامه را کنترل و پایش کنند تا گلوگاههای احتمالی بهسرعت رفع شود.»
او گفت: در سال ۱۴۰۰ در بخش لوازمیدکی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان فروش داشتیم که ۲ هزار میلیاردتومان آن گارانتی قطعات بوده است (۹۰.۹ درصد لوازمیدکی مشمول گارانتی بوده است). این هنر نیست بلکه هزینه است؛ از این رو از سال گذشته بهصورت جدی برای ارتقای کیفیت محصولات گروه برنامهریزی کردیم تا هزینه مدیریت شود. از همین رو سال گذشته ۶ هزار میلیاردتومان فروش لوازمیدکی داشتیم و سهم گارانتی از این عدد کمتر از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (۲۵ درصد از فروش لوازمیدکی مشمول گارانتی شده است) بوده است. این اتفاق برای ما بهمنزله مهار تورم است؛ بنابراین با ارتقای کیفیت محصولات میتوان خدمات بهتری بهمشتریان داد و از هزینههای سربار کاست.
تیموری بهسایر شاخصهای اثرگذار در مهار تورم در گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد و افزود: «از سال گذشته موضوعات مربوط به اثربخشی نیروی انسانی و اثربخشی ماشینآلات مورد پیگیری جدی قرار گرفت.»