تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۹۷۹۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
۱۶۱ درصد افزایش تنها در یک ماه برای "هرمز"؛

" هرمز " بر روی قله درآمدزایی

‌می‌متالز - درآمد صادراتی که فولاد هرمزگان جنوب در دوازدهمین ماه از سال ۱۴۰۱ به ثبت رساند برابر با ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود، هرمز برای دهمین ماه متوالی در بازار صادراتی حضور خود را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولاد هرمزگان جنوب در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در اسفندماه سال ۱۴۰۱ از فروش محصولات «اسلب، بریکت و آهک» شناسایی کرد برابر با مبلغ ۴ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان بود، "هرمز" از ابتدای سال مالی تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ نیز میزان درآمد تجمیعی این شرکت فولادی بالغ‌بر ۲۲ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان به اطلاع سهام‌داران رسید.


"هرمز" میزان درآمد عملیاتی که در اسفندماه سال ۱۴۰۱ از فروش محصولات خود به دست آورد مربوط به حضور این شرکت در بازار داخلی و صادراتی بود، بیشترین میزان درآمدی که فولاد هرمزگان جنوب در این دوره ماهانه شناسایی کرد متعلق به بازار خارج از کشور بود که ۵۹ درصد از درآمد اسفند را دربرگرفته بود.

درآمد صادراتی که فولاد هرمزگان جنوب در دوازدهمین ماه از سال ۱۴۰۱ به ثبت رساند برابر با ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود، هرمز برای دهمین ماه متوالی در بازار صادراتی حضور خود را به ثبت رساند.

روند درآمدزایی " هرمز "

شرکت فولاد هرمزگان جنوب میزان درآمد عملیاتی که در اسفندماه سال ۱۴۰۱ از فروش محصولات خود به ثبت رساند با افزایش ۸۳ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته همراه بود؛ همچنین درآمد عملیاتی این شرکت فولادی در بازار خارجی با رشد ۶۲ درصدی در مقایسه با اسفندماه سال گذشته که یک هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان به ثبت رسیده بود، مواجه شد.


شرکت فولاد هرمزگان جنوب در اسفندماه بهترین عملکرد ماهانه خود را در ۲ سال اخیر سپری کرده است و عملکرد بسیار خوبی از خود برجای گذاشته است. این شرکت در اسفندماه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با بهمن‌ماه ۱۶۱ درصد افزایش درآمد داشته است.

همان گونه که گفته شد هرمز در اسفندماه میزان فروشی که از بازار صادراتی در کارنامه مالی خود شناسایی کرد برابر با ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود. از صرفی درآمد صادراتی این شرکت نسبت به ماه گذشته نیز ۳۵۵ درصد افزایش‌یافته است.


فولاد هرمزگان مقدار تولید خود را در این دوره ماهانه برابر با ۳۱۴ هزار تن اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تا پایان اسفندماه نیز بیشتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول تولید کرد، بیشترین مقدار تولید هرمز در ۱۲ ماه گذشته متعلق به اسلب و آهن اسفنجی بود.

تفکیک درآمدزایی " هرمز "

" هرمز " در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۲۷۶ هزار تن از محصولات خود را در بازار داخل و خارج از کشور به فروش رساند که حجم عمده‌ای از این مقدار فروش متعلق به فروش محصول «اسلب» در بازار صادراتی با ۱۷۲ هزار تن بود، فولاد هرمزگان جنوب در ۱۲ ماه سپری‌شده از سال مالی موفق به فروش یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن از محصولات خود شد.

عنوان پرفروش‌ترین محصول فولاد هرمزگان جنوب را در اسفندماه محصول «اسلب (بازار خارجی)» با ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان یدک می‌کشد، میزان درآمدی که از فروش این محصول در دوازدهمین ماه از سال ۱۴۰۱ به ثبت رسید ۶۳ درصد از درآمد ماهانه را به خود اختصاص داد، نرخ فروش این محصول با رشد قیمت، به مبلغ ۱۵ میلیون و ۳۴۹ هزار تومان درازای هر تن رسید.


دیگر محصولات به فروش رسیده فولاد هرمزگان جنوب در اسفندماه در بازار داخل کشور به ترتیب عبارت‌اند از اسلب، بریکت و آهک، بیشترین محصول فروخته‌شده در بازار داخلی مربوط به اسلب است که نرخ فروش این محصول در بازار داخلی کشور ۱۸ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان درازای هر تن مورد معامله قرار گرفت.

شرکت فولاد هرمزگان جنوب در اسفندماه بهترین گزارش ماهانه خود را رقم زد و عملکرد فوق‌العاده‌ای ثبت کرد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده