تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۹۸۲۹۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت میلگرد در بازار چین به کف رسید+دلایل/ منتظر افزایش قیمت‌ها در روز‌های آینده باشید؟

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت میلگرد داخلی چین به دنبال افزایش تقاضا حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین پس از چندین هفته روند نزولی، به دنبال رشد فعالیت تجاری، صعودی شد.

بازار داخلی

در همین حال، در بازار شرق چین (شانگهای) قیمت میلگرد در بازه ۳ هزار و ۹۹۰ یوآن تا ۴ هزار و ۲۰ یوآن (۵۸۰ تا ۵۸۴ دلار) به ازای هر تن اعلام شد که نسبت به قبل ۴۰ یوآن افزایش نشان می‌دهد.

همچنین در بازار شمال چین (پکن) قیمت این محصول با ۱۱۰ تا ۱۲۰ یوآن افزایش به بازه قیمتی ۴ هزار و ۲۰ یوآن تا ۴ هزار و ۵۰ یوآن رسید.

البته خریداران نهایی آمار خرید خود را افزایش دادند تا از رشد احتمالی قیمت میلگرد در آینده پیشی بگیرند.

بنا به گفته برخی منابع، بازار معاملات آربیتراژ راکد گزارش شد که این وضعیت ناشی از تفاوت قیمتی ۴۰ تا ۵۰ یوآنی بازار فیوچرز و اسپات بود.

در همین حال، تاجران درباره روند قیمت‌ها محتاط بودند به طوری که برخی از آن‌ان اعتقاد دارند که قیمت میلگرد به کف رسیده و در آستانه افزایش است، این درحالی است که برخی دیگر گمان می‌کنند به دلیل عدم وجود تقاضای کافی، قیمت‌ها به روند نزولی خود ادامه دهند.

علاوه بر این، به دلیل ریزش قیمت در چهار روز ابتدایی هفته گذشته، قیمت میلگرد در بازار شرق چین، ۱۲۰ تا ۱۳۰ یوآن و در شمال چین ۱۱۰ تا ۱۲۰ یوآن به ازای هر تن نسبت به هفته قبل کاهش نشان می‌دهد.

زمزمه بازار

با این حال، یک تحلیل‌گر بازار بیان کرد: با توجه به بهبود شرایط آب‌وهوایی، تقاضای میلگرد در بازار شمال و شرق چین در سه تا چهار روز آینده، افزایش خواهد یافت. این موضوع باعث رشد قیمت میلگرد خواهد شد و علاوه بر این، چندین کارخانه میزان تولید خود را در طول هفته کاهش دادند که این اقدام نیز از رشد قیمت حمایت خواهد کرد.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین ۳هزار و ۸۰۰ یوآن به ازای هر تن بود که این قیمت نسبت به روز قبل ثابت ماند.

بورس معاملات فیوچرز شانگهای

در همین حال، قرارداد فیوچرز میلگرد ماه اکتبر با قیمت ۳هزار و ۹۸۹ یوآن به ازای هر تن منعقد شد که این قیمت حاکی از رشد ۵۱ یوآنی به ازای هر تن نسبت به قبل است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده