تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۹۸۵۴۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

آخرین شنیده‌های فعال بازار از پیش بینی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از سقوط قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دنبال هشدار‌های جوی و کاهش تقاضا حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت میلگرد بازار داخلی چین به دلیل افت تقاضا، کاهش یافت، این درحالی است که فعالان بازار پیش‌بینی کردند افزایش قیمت هزینه تولید، این کاهش را جبران خواهد کرد.

بازار داخلی

در همین حال، در بازار شرق چین (شانگهای) قیمت میلگرد در بازه ۳ هزار و ۹۴۰ یوآن تا ۳ هزار و ۹۶۰ یوآن (۵۷۳ تا ۵۷۶ دلار) به ازای هر تن اعلام شد که این بازه قیمتی نسبت به قبل ۵۰ تا ۶۰ یوآن کاهش نشان می‌دهد.

بنابراعلام رصدخانه مرکزی هواشناسی، در روز‌های آینده باد سرد شدید و هشدار طوفان شن پیش‌بینی شده است که گفته می‌شود بخش عظیمی از شمال چین را باد‌های شدید و طوفان شن دربر خواهد گرفت.

براساس نظر فعالان، مشکلات جوی باعث کاهش سرعت عملیات ساخت‌وساز در مناطق شمالی چین شده است و افت میزان تقاضای میلگرد را به دنبال داشت.

علاوه بر این، میزان تقاضا در شرق چین ریزش کرد، چرا که خریداران انتظار داشتند پس از کاهش قیمت معاملات فیوچرز، قیمت میلگرد نیز سقوط کند که البته این پیش‌بینی به حقیقت نپیوست.

در همین حال، معاملات فیوچرز ماه اکتبر برای میلگرد در بورس معاملات فیوچرز شانگهای با وجود رشد جزئی نسبت به قبل با قیمت ۳ هزار و ۸۸۱ یوآن به ازای هر تن انجام شدند که با این حال، این نرخ ۱۳۹ یوآن کمتر از سقف قیمت روز است.

درحالی کاهش تقاضا باعث تداوم روند نزولی قیمت سنگ آهن شده است که برخی فعالان بازار باور دارند که این روند نزولی به زودی به دلیل رشد هزینه‌های تولید، متوقف خواهد شد.

زمزمه بازار

با این حال، یک تحلیل‌گر بازار بیان کرد: کارخانه‌های فولادی که محور تولیدشان کوره بلند است، درحال حاضر سود بسیار پایینی دریافت می‌کنند و همچنین کارخانه‌های مجهز به کوره قوس الکتریکی حدود ۵۰ یوآن به ازای هر تن ضرر کردند. کارخانه‌ها برای توقف روند نزولی قیمت میلگرد، در تلاش هستند تا میزان تولیدات خود را کاهش دهند.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین ۳هزار و ۸۰۰ یوآن به ازای هر تن بود که این قیمت نسبت به قبل ثابت باقی ماند.

بورس معاملات فیوچرز شانگهای

در همین حال، قرارداد فیوچرز میلگرد ماه اکتبر در روز دوشنبه با قیمت ۳ هزار و ۹۰۷ یوآن به ازای هر تن منعقد شد که این قیمت حاکی از افت ۸۲ یوآنی نسبت به روز جمعه است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده