تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۰۰۵۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

روند نزولی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین متوقف شد+دلایل

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از توقف روند نزولی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دلیل رشد تقاضا حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر به دلیل رشد تقاضای محصول از طرف بخش تقاضای ساخت‌وساز، روند نزولی قیمت میلگرد در بازار بازار داخلی چین متوقف شد.

بازار داخلی

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می‌دهد: قیمت میلگرد، بازار داخلی، exw شرق چین بین ۳ هزار و ۶۷۰ یوآن تا ۳ هزار و ۶۹۰ یوآن (۵۳۲ تا ۵۳۵ دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از ثبات نسبت به روز قبل است.

در همین حال معامله‌گران سفارشات میلگرد خود را افزایش دادند تا پیش از تعطیلات روز کارگر، ذخیر میلگرد خود را تکمیل کنند. معامله‌گران نگران رشد قیمت‌ها پس از تعطیلات هستند.

البته کاهش قیمت‌ها دلیل دیگری برای افت میزان تقاضای مصرف‌کنندگان نهایی بود. براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت میلگرد، بازار داخلی، exw شرق چین نسبت به ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲)، ۴۵۰ یوآن به ازای هر تن کاهش یافت. این محصول در این مدت بین ۴ هزار و ۱۲۰ یوآن تا ۴ هزار و ۱۴۰ یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

در هین حال، برخی خریداران گمان می‌کردند قیمت‌ها در آینده نزدیک کاهش نخواهند یافت، بنابراین به بازار بازگشتند و میلگرد خریداری کردند.

زمزمه بازار

با این حال، یک تحلیلگر بازار در این باره بیان کرد: انجمن آهن و فولاد چین توصیه کرده است که کارخانه‌های فولادی برای حمایت از قیمت فولاد، میزان تولیدات خود را کاهش دهند؛ این بدین معنی است که تقاضای پایین دست زنجیره برای رشد قیمت محصولات فولادی، کافی نیست.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین ۳ هزار و ۵۶۰ یوآن به ازای هر تن شنیده شد که این نرخ حاکی از افت ۴۰ یوآنی نسبت به روز قبل است.

بورس معاملات فیوچرز شانگهای

معاملات فیوچرز ماه اکتبر میلگرد با قیمت ۳ هزار و ۶۸۵ یوآن به ازای هر تن انچام شدند که در مقایسه با قیمت توافقی قبل، کاهش ۲۹ یوآنی را نشان می‌دهد. قیمت این معاملات ۳ هزار و ۷۱۴ یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده