تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۹۸۵۶۱
استاندار کرمان:

دولت سهام پروژه راه آهن سیرجان - بردسیر- کرمان را واگذار کند

‌می‌متالز - استاندار کرمان گفت:، چون دولت در پروژه راه‌آهن سیرجان - بردسیر - کرمان سهامدار است و تاکنون نتوانسته هیچ تامین مالی انجام دهد، لذا بهتر است سهام را واگذار کند.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی فداکار ۲۴ فروردین ماه در دیدار با مدیرعامل شرکت عمران اطلس گل‌گهر به همراه تعدادی از مدیران پروژه خط ریلی سیرجان - بردسیر - کرمان، این پروژه راه‌آهن را ظرفیت بزرگی برای استان دانست و افزود: این خط در کنار پروژه راه‌آهن چابهار - فهرج - ایرانشهر، ظرفیت و کار زیرساختی بزرگی برای حوزه ریلی استان کرمان و کشور است.

وی درخصوص سهم ۳۵ درصدی راه‌آهن از پروژه سیرجان - بردسیر - کرمان و عدم پرداخت مالی برای ادامه پروژه گفت:، چون دولت در پروژه راه‌آهن سیرجان - بردسیر - کرمان سهامدار است و تاکنون نتوانسته هیچ تامین مالی انجام دهد، لذا بهتر است سهام را واگذار کند.

استاندار کرمان بیان کرد: در صورت تامین مالی، این پروژه به سرعت پیش می‌رود، لذا با مدیرعامل گل‌گهر و همچنین مدیرعامل راه‌آهن در این زمینه گفتگو خواهیم کرد.

همچنین حسن رحیمی مدیرعامل شرکت عمران اطلس گل‌گهر در این دیدار گفت: اسفند ۹۴ مصوبه هیئت وزیران برای ۱۷۰ کیلومتر خط ریلی سیرجان - بردسیر - کرمان دریافت و این قرارداد با مشارکت ۶۵ درصدی گل‌گهر و ۳۵ درصدی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

وی بیان کرد: این خط ریلی یک پروژه استراتژیک در حوزه راه‌آهن کشور است که با ایجاد این خط ریلی مهم، حمل بار و مسافر نیز به مرکز استان و بالعکس با سهولت و حجم بیشتری انجام می‌شود.

بنا به این گزارش، پروژه خط ریلی سیرجان-بردسیر- کرمان برای هشت میلیون تن بار طراحی شده و ۵۰۰ هزار نفر مسافر در سال بین سیرجان - کرمان جابجا و همچنین یک ایستگاه مسافربری در بردسیر نیز اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده