تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۹۸۵۳۵
سرویس خبر : اجتماعی

کمک ۱۶ میلیارد ریالی واحد‌های صنعتی و معدنی جیرفت برای آزادی زندانیان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از کمک قریب به ۱۶ میلیارد ریالی فعالان حوزه صنعت و معدن جیرفت برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مسلم مروجی فرد ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: در آیات و روایات متعددی بر کمک به همنوعان تاکید شده لذا اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان هر ساله با همراهی فعالان صنعتی، معدنی اقدام به برگزاری جشن گلریزان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می‌نماید.

وی افزود: امسال نیز مراسم جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با حضور فرماندار، دادستان، روسای ادارات دادگستری، زندان و اتاق اصناف و تعدادی از فعالان حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت شهرستان جیرفت برگزار که طی این مراسم مبلغی قریب به ۱۶میلیارد ریال جمع آوری شد.

مروجی فرد با بیان اینکه اداره کل صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان به عنوان مهمترین دستگاه اقتصادی جنوب کرمان در سال ۱۴۰۱ با فراهم نمودن شرایط؛ برای ۴۳۰۰ نفر در این منطقه اشتغال ایجاد کرده است که این مهم بالاترین آمار بین همه دستگاه اجرایی جنوب کرمان می‌باشد.

وی، با بیان نقش اشتغال در کاهش تعداد زندانیان افزود؛ شاید بسیاری از زندانیان به خاطر مشکلات اقتصادی در زندان باشند، اما با شرایطی که فعالان حوزه صنعت و معدن در جنوب کرمان به وجود آورده اند، ضمن حفظ نیرو‌های قبلی، در سال ۱۴۰۱ با اشتغال ۴۳۰۰ نفر نیروی جدید نقش مهمی در کاهش جرایم در این منطقه ایفا کرده اند.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به اهمیت همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در توسعه منطقه گفت: با رفع مشکلات و موانعی که بعضا برخی از دستگاه‌های اجرایی برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کنند و باعث تعطیلی کارخانه‌ها یا معادن می‌شود؛ می‌توان از معضلات اجتماعی و افزایش جرائم کم کرد.

وی ضمن تشکر از همراهی و همکاری فرماندار و دستگاه قضایی با اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان داشت: از دستگاه قضایی درخواست استقلال کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب استان را داریم تا با رفع مشکلات و موانع واحد‌های تولیدی، کشاورزی و خدماتی جنوب، ضمن افزایش تولید، به اشتغال جوانان این منطقه و کاهش معضلات اجتماعی و جرائم بیش از پیش کمک نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده