تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۰۴۸۹۸
بذرپاش:

تکمیل راه آهن چابهار- سرخس مهمترین طرح گذرگاهی کشور است

‌می‌متالز - مهرداد بذپاش، وزیر راه و شهرسازی، تاکید کرد: تکمیل گذرگاه ریلی چابهار- سرخس مهمترین طرح در حوزه تکمیل گذرگاه‌های کشور است.

به گزارش می‌متالز، راه آهن چابهار-سرخس به طول ۱۳۵۰ کیلومتر در قالب ۲ قطعه خط ریلی چابهار- زاهدان و زاهدان-سرخس در حال اجراست، دومین اقدام در طرح جهش کریدور ترانزیتی شمال-جنوب، تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان است که طی سال گذشته قطعه زاهدان- خاش به بهره برداری رسید.

راه آهن زاهدان- سرخس که در امتداد محور چابهار- زاهدان است، تنها بندر اقیانوسی منطقه را به اصلی‌ترین مرز ترانزیت ریلی کشور یعنی سرخس متصل می‌سازد و ترکمنستان و چهار کشور دیگر آسیای مرکزی را از طریق خطوط ریلی به اقیانوس هند متصل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، امروز (پنجشنبه) در آیین آغاز به کار فرودگاه گناباد گفت: خط گذرگاه ریلی جنوب -شمال که از چابهار به سرخس ختم می‌شود یکی از نقاط عطف توسعه منطقه و خراسان رضوی خواهد بود.

بذرپاش افزود: تکمیل زنجیره‌های گذرگاهی (کریدوری) در کشور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و تکمیل گذرگاه ریلی چابهار در استان سیستان و بلوچستان و سرخس در استان خراسان رضوی مهمترین طرح در حوزه تکمیل گذرگاه‌های کشور است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: همسایگان و سرمایه گذاران منتظر تکمیل گذرگاه‌های ریلی ایران هستند.

منبع: خبرگزاری بین اللملی تصویری ایران پرس

عناوین برگزیده