تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۱۱
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۲۹۹۱۵۱

۹۲ هزار میلیارد ریال برای ساخت راه آهن زاهدان- چابهار هزینه شد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای ساخت راه آهن زاهدان - ایرانشهر - چابهار که حدود ۶۴.۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ۹۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش می‌متالز، منصور بیجار اظهارداشت: هم‌اینک مسیر زاهدان - خاش در قطعات هفت و هشت به طول ۱۵۵ کیلومتر به اتمام رسیده و ایستگاه آن نیز آماده بهره‌برداری است که با جابجایی مسافر از این مسیر ریلی و تردد مسافران با قطار بزودی شاهد کاهش تصادفات در این محور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۲ در هشت قطعه در حال اجراست، افزود: در این طرح که حدود ۴۸ درصد توپوگرافی منطقه کوهستانی است و سبب شده در طول مسیر ۱۳۷ دستگاه پل و ۳۸ دستگاه تونل که حدود ۳۵ کیلومتر از مسیر را در بر می‌گیرد احداث شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک قطعه یک با ۸۲.۱۶ درصد و قطعه ۲ با ۷۲.۱۶ درصد در مسیر چابهار به نیکشهر - قطعه سه با ۶۴.۷۶ و قطعه چهار با ۷۲.۳۸ درصد در مسیر ایرانشهر به نیکشهر - قطعه پنج با ۲۸.۰۹ درصد و قطعه ۶ با ۴۱ درصد در مسیر ایرانشهر به خاش دارای پیشرفت فیزیکی است.

وی افزود: تا کنون حدود ۹۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده و حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر برای اتمام راه اهن چابهار - ایرانشهر - خاش پیش بینی شده است.

بیجار تاکید کرد: این طرح مهم ریلی که موجب اتصال کشور‌های آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد اقیانوسی و سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد به طول حدود ۶۳۴ کیلومتر و با احتساب خطوط ایستگاه‌ها حدود۷۴۴ کیلومتر از شهر‌های چابهار، نیکشهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۲۰ بیش‌از ۲ میلیون مسافر و هفت میلیون تن باراز از طریق این خط ریلی منتقل شود.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده