تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۹۸۵۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بیش از ۳۶۰۰ محدوده معدنی استان کرمان توسط ارگان‌ها و سازمان‌ها بلوکه شده است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۳ هزار و ۶۷۷ محدوده معدنی در استان توسط ارگان‌ها و سازمان‌ها بلوکه شده‌اند و امکان به مزایده گذاشتن آن‌ها نیست.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسینی‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای معادن استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۶۰ محدوده فعال معدنی در استان داریم که حدود ۳۲ درصد مجموع محدوده‌های معدنی استان می‌شود، اظهار داشت: ۵ هزار و ۵۷۵ محدوده معدنی بلوکه و غیرفعال در سطح استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۸۹۸ معدن مشمول مزایده می‌شود و برای آن‌ها برنامه داریم، گفت: ۳ هزار و ۶۷۷ محدوده معدنی در استان توسط ارگان‌ها و سازمان‌ها بلوکه شده‌اند و امکان به مزایده گذاشتن آن‌ها نیست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه ۸ پهنه معدنی در سطح استان داریم که در اختیار سازمان زمین‌شناسی و ایمیدرو است که باید تعیین تکلیف شوند، ادامه داد: در سال گذشته ۲۵۷ محدوده به مزایده گذاشته شد که در مرحله واگذاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده وصولی امسال ما در بودجه کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن باشد، بیان کرد: در استان کرمان در سال گذشته ۱۴ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان وصول شد که امسال باید ۱۵ هزار میلیارد تومان وصولی داشته باشیم.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه کرمان یک استان معدنی است و در رونق تولید و مهار تورم می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند، افزود: ۲۹۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ از محل حقوق دولتی معادن به استان کرمان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۶ محدوده معدنی در فروردین ماه امسال به مزایده گذاشته می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی شده تا از توان واحد‌های صنعتی و معدنی بزرگ، تعدادی از واحد‌های کوچک و متوسط فعال شود و از محل گردش حساب آن شرکت‌ها، تسهیلاتی به واحد‌های کوچک پرداخت شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه بر اساس قانون انتقال حساب و گردش حساب شرکت‌ها باید در استان‌های محل ذخیره معدنی باشد، ادامه داد: این مهم سال‌ها دغدغه مردم و مسوولان استان کرمان است و جلسات متعددی در این ارتباط گذاشته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده