تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۲۹۸۷۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل استان صمت گیلان مطرح کرد؛

رشد تولید، منتج به اقتصاد پایدار و پویا می‌شود/ انجمن‌ها حق ندارد خودسرانه قیمت محصول خود را افزایش دهند

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گیلان با بیان اینکه هیچگونه تغییر قیمتی برای بتن آماده و شن و ماسه نداریم، اعلام کرد که رشد تولید و سرمایه‌گذاری مولد، منتج به اقتصاد پایدار و پویا می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان در بازدید از چند واحد صنعتی در شهرستان تالش به اتفاق معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیر شرکت‌های صنعتی، اظهار کرد: رشد تولید جز با حذف قوانین دست و پا گیر اتفاق نمی‌افتد و نیازمند روانکاری امور برای افزایش تولید و اشتغال هستیم.

وی با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری افزون بر ۱۸۷ واحد صنعتی در سال گذشته در گیلان، افزود: علاوه بر سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد تومانی در طرح‌های جدید ایجادی، برای توسعه فعالیت واحد‌های موجود در سال گذشته، بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و واحد‌های جدید احداث نیز برای نصب و تکمیل ماشین آلات از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شدند.

مدیرکل صمت استان گیلان تلاش برای تحقق اهداف شعار سال را جز وظایف مهم نهاد‌های اقتصادی دانست و عنوان کرد: برنامه‌ها و اهداف ترسیم شده این اداره کل با تمام ظرفیت‌ها به‌منظور عمل به منویات مقام معظم رهبری، با تشکیل اتاق فکر و کار ویژه‌های تخصصی به کار گرفته خواهد شد.

گفتنی است، در این بازدید مشکل تامین زیرساخت زمین و برق و سرمایه در گردش چند واحد صنعتی برای احداث سالن جدید و تولید در شهرک صنعتی کشلی تالش به‌صورت میدانی حل و فصل شد.

انجمن‌ها حق ندارد خودسرانه قیمت محصول خود را افزایش دهد

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ انجمنی حق افزایش قیمت خودسرانه محصول خود را ندارد و افزایش خودسر قیمت بتن آماده و شن ماسه تخلف است، تاکید کرد برخی از فعالان حوزه شن و ماسه بدون هماهنگی و عدم طی فرآیند قانونی اقدام به گران‌فروشی کرده که با متخلفان و گران‌فروشان برخورد جدی خواهد شد.

پورحیدری اقدام انجمن بتن و شن و ماسه را کاملاً غیرقانونی و اخلال در نظام اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی، این بی‌نظمی را نمی‌پذیریم و با مسببان آن برخورد قانونی به‌عمل می‌آید.

وی ادامه داد: چنانچه افزایش قیمت در حوزه بتن آماده و شن و ماسه داشته باشیم به‌صورت زنجیروار در سایر حوزه‌های عمرانی و ساخت و ساز اماکن و ابنیه شاهد گرانی و افزایش قیمت خواهیم شد لذا قیمت‌ها همان نرخ سال گذشته بوده و فعلا هیچگونه تغییر قیمتی برای بتن آماده و شن و ماسه نداریم.

مدیرکل صمت استان گیلان با تشریح ضوابط قیمت گذاری و تغییر نرخ اعلام کرد: قبل از هرگونه اقدامی لازم است دلایل و مستندات و آنالیز قیمت تمام شده کالا و یا خدمات به این اداره کل اعلام شود و در جلسات فنی و کارشناسی با توجه به فضای اقتصادی کشور و بررسی گردد تا خروجی آن به تغییر قیمت یا عدم پذیرش بیانجامد.

وی با صدور دستور برخورد قاطع با ایجاد کنندگان التهاب در بازار بتن آماده و شن و ماسه به معاونت نظارت و بازرسی و جریمه متخلفان این حوزه، یادآور شد: با هر واحد که مرتکب تخلف شده، به شدت برخورد شود تا بدانند بی‌اعتنایی به قوانین و ضوابط جاری نهاد حاکمیتی کشور و قیمت‌گذاری سلیقه‌ای و خودسرانه چه عواقب و تبعاتی دارد. ضمن اینکه اجازه نخواهیم داد عده‌ای بدون توجه به وضعیت معیشت مردم و فشار‌های اقتصادی در حوزه ساخت و ساز مسکن به تخلف خود ادامه دهند و بدون هماهنگی و اخذ قیمت جدید و طی مراحل قانونی بازار را دچار چالش کند.

پورحیدری با تشریح و پذیرش برخی از مولفه‌های قیمتی از جمله افزایش نرخ دستمزد نیروی کار با صراحت گفت: حتی با وجود این تغییرات بازهم باید روند قانونی نرخ گذاری طی شود تا قیمت دقیق، کارشناسانه و تخصصی مصوب کمیسیون نظارت، تنظیم بازار، در صورت وجود ادله منطقی و مستند مصوب شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده