تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۲۶
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۲۹۸۷۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست ویدئو کنفرانسی مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک و معاون گمرک فدراسیون روسیه مطرح شد

بررسی راه‌های افزایش همکاری‌های گمرکی ایران و روسیه / تلاش برای گسترش برنامه فعالان اقتصادی مجاز در گمرکات دو کشور

‌می‌متالز -مدیرکل دفتر همکاری بین الملل گمرک ایران در نشستی ویدئو کنفرانسی با معاون گمرک فدراسیون روسیه راه‌های افزایش همکاری‌های گمرکی در قالب طرح کریدور ساده شده گمرکی را بررسی کردند.

به گزارش می‌متالز، در این نشست امید گلزاری مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک بر اهمیت همکاری گمرکی ایران و روسیه با هدف افزایش حجم مبادلات تجاری تاکید کرد و افزود: تکمیل تمامی مراحل قانونی مربوط به امضای موافقتامه شناسایی متقابل برنامه‌های فعالان اقتصادی مجاز در افزایش همکاری‌های گمرکی و تجاری بین دو کشور نقش موثری ایفا خواهد کرد. گلزاری با اشاره به اجرای طرح آزمایشی در کریدور ساده سازی امور گمرکی در تسهیل تجارت بین دو کشور اظهار داشت: مبادلات تجاری فعالان اقتصادی دو کشور در قالب طرح آزمایش کریدور سبز گمرکی سبب تسهیل و تسریع در مبادلات تجاری خواهد شد.

براساس این گزارش بحث و تبادل نظر در مورد روند پیشرفت اعزام نمایندگان (عوامل گمرکی) گمرک فدراسیون روسیه به تهران، همکاری‌های متقابل آموزشی بین گمرکات ایران و روسیه، سفر هیئت گمرک فدراسیون روسیه به تهران در ژوئن ۲۰۲۳ به منظور برگزاری سمینار برای محافل تجاری ایران و تبادل تجربه در زمینه مدیریت ریسک و تبادل نظر در خصوص تهیه تفاهم نامه تسهیل ترانزیت (شمال_جنوب)، از دیگر مطالبی بود که در این نشست مطرح شد.

در این نشست مشترک، معاون گمرک فدراسیون روسیه نیز آمادگی گمرک روسیه را برای افزایش همکاری‌های گمرکی بین دو کشور اعلام کرد. بر اساس این گزارش، معاون گمرک فدراسیون روسیه در این نشست از رئیس کل گمرک ایران دعوت کرد تا به منظور امضای موافقتنامه گمرکی بین دو کشور به مسکو سفر کند.
شایان ذکر است در این نشست ویدئو کنفرانسی، معاونان دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک ایران و مدیران کل مرتبط گمرک روسیه نیز حضور داشتند.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)

عناوین برگزیده