تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۹۹۲۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش نامحسوس قیمت اسلب صادراتی برزیل+دلایل

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از کاهش نامحسوس قیمت اسلب صادراتی برزیل به دنبال روند بازار محصولات تخت آمریکا حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت اسلب صادارتی برزیل در یک هفته اخیر کاهش یافت، این در حالی است که روند اخیر صعودی قیمت اسلب صادارتی برزیل به سقف رسیده بود.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می‌دهد: قیمت اسلب صادارتی، فوب بندر اصلی برزیل در بازه ۸۲۰ تا ۸۵۰ دلار به ازای هر تن بود، این درحالی است که قیمت این محصول در هفته قبل بین ۸۲۰ تا ۸۶۰ دلار معامله می‌شد.

در این میان، تولیدکنندگان از اواخر ماه مارس در تلاش بودند تا به این قیمت برسند، اما خریداران به دلیل عدم قطعیت بازار‌های محصولات تخت فولادی از خرید محصولات با این قیمت خودداری کردند.

البته برزیل بیشترین پیشنهادات قیمتی را به آمریکا و مکزیک عرضه کرد، ضمن اینکه فعالان بازار این دو کشور باور دارند که قیمت کویل ورق گرم به زودی افزایش خواهد یافت.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت کویل ورق گرم فولادی، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا ۵۸٫۸۹ دلار به ازای هر هاندردویت محاسبه شد که این نرخ حاکی از افت ۰٫۲۹ و ۰٫۱۹ درصدی نسبت به روز قبل و هفته گذشته است. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت ۵۹٫۰۶ و ۵۹٫۰۰ دلار معامله می‌شد. در نتیجه محصولات با افت ۱۰ تا ۲۰ دلاری قیمت در مقایسه با قیمت‌های اواخر ماه مارس پیشنهاد شدند.

در همین حال، گزارشاتی از واردات اسلب از فولادسازی روسی «سیوراستال» به برزیل شنیده شد. برهمین اساس، یکی از محموله‌ها شامل ۷۰ تا ۸۰ هزار تن محصول و دیگری حاوی ۳۰ تا ۴۰ هزار تن اسلب با قیمت حدود ۵۴۰ دلار به ازای هر تن فوب به فروش رسید که این قیمت کمتر از سطح قیمتی بازار دریای سیاه بود.

طبق ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت اسلب فولادی، بازار صادرات، فوب دریای سیاه، CIS به بازه ۵۸۰ تا ۶۶۰ دلار به ازای هر تن کاهش یافت که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، ۱۰ تا ۲۰ دلار کاهش نشان می‌دهد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده