تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۹۵۲۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

بررسی دلایل رکود بازار اسلب در ایتالیا/ خریداران در انتظار پیشنهادات قیمتی بهتر

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از رکود بازار اسلب در ایتالیا حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در حالی در یگ هفته اخیر بازار واردات اسلب فولادی در ایتالیا راکد باقی ماند که فعالان بازار در انتظار بازگشت توزیع‌کنندگان به بازار با پیشنهادات قیمتی جدید هستند.

به گفته برخی منابع بازار، تعداد پیشنهادات ارائه شده در طول هفته ارزیابی محدود بودند.

البته اسلب چینی با شیوه معاملاتی cfr ایتالیا در بازه ۷۴۰ تا ۷۵۰ دلار به ازای هر تن عرضه شد. در این میان، بالاترین قیمت پیشنهادی را برزیل ارائه داد. به گزارش برخی منابع بازار، بازه پیشنهادی محصول برزیلی با شیوه معاملاتی cfr ایتالیا بین ۸۰۰ تا ۸۳۰ دلار به ازای هر تن بود که برای خریداران کاملا غیر مطلوب بود.

همچنین یک منبع از پیشنهاد هند با قیمت ۸۳۰ دلار به ازای هر تن cfr گزارش داد، ضمن اینکهخریداران قیمت مطلوب قابل تجارت این محصول را ۷۲۰ تا ۷۴۰ دلار به ازای هر تن cfr برآورد کردند.

از سوی دیگر، توزیع‌کنندگان ویتنام و کره جنوبی در طول هفته اخیر از بازار دور ماندند. همچنین هیچ پیشنهاد قیمت جدیدی از تنها توزیع‌کننده تحریمی یعنی چین، در طول هفته ارزیابی شنیده نشد. یک تاجر در بازار اروپا در این باره گفت: من باور دارم که در پایان هفته آینده، پیشنهادات قیمتی بیشتری اعلام خواهد شد.

در نتیجه، قیمت ارزیابی شده اسلب فولادی، cif ایتالیا در بازه ۷۳۰ تا ۷۴۰ دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از ثبات نسبت به هفته قبل است.

به طور کلی، برخی منابع بازار باور دارند که در ماه مارس امکان افزایش قیمت بیشتر اسلب وجود دارد که این پیش‌بینی ناشی از محدودیت عرضه و بازار صعودی ورق فولادی با ضخامت بالا که خریدار اصلی اسلب در بازار ایتالیا به شمار می‌رود، است. یک تاجر در بازار ایتالیا در این باره خاطرنشان کرد: ذخیره اسلب محدود است و چین علاقه‌ای به عرضه اسلب ندارد؛ مگر این‌که قیمت این محصول به قیمت کویل ورق گرم نزدیک شود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده