تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۹
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۸۷۰۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد نشان داد؛

بی نیازی کشور به واردات شمش فولاد تا آذرماه

‌می‌متالز - براساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد از ابتدای امسال تا پایان آذر واردات شمش فولاد به کشور هم مدت هاست صفر شده و کشور نیازی به واردات شمش فولاد نداشته است.

به گزارش می‌متالز، براساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد، از ابتدای امسال تا پایان آذر، میزان واردات مجموع مقاطع طویل ۲درصد، محصولات فولادی و مجموع مقاطع تخت هریک ۵‌درصد درمقایسه با میزان واردات آن درمجموع هشت‌ماهه ١۴٠٠ بیشتر شده و میزان واردات شمش فولاد تغییری نکرده و واردات شمش فولاد به کشور هم مدت هاست صفر شده و کشور نیازی به واردات شمش فولاد نداشته است.

بیشترین میزان واردات فولادی در این مدت مختص محصولات فولادی معادل ۵۵٨‌هزار تن است که درمقایسه با میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته معادل ۵٣٣‌هزار تن، ۵‌درصد بیشتر شده است.

بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد، این درحالی است که میزان واردات آن تا نیمه نخست امسال کمتر از ۶ماه اول سال ١۴٠٠ بود، میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در هشت‌ماه ابتدایی امسال درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵‌درصد بیشتر شده و از ۴٧۴‌هزار تن در مجموع واردات در هشت‌ماهه ۱۴۰۰ به ۴٩٨‌هزار تن درمدت مشابه امسال رسیده است. مجموع مقاطع طویل فولادی واردشده در فروردین تا آذر ١۴٠١ درمقایسه با همین مدت در سال گذشته تنها ۲‌درصد بیشتر شده و از ۵٩‌هزار تن به ۶٠‌هزار تن رسیده است.

طبق آمار، در واردات شمش فولادی، طبق روال، همچنان میزان واردات اسلب صفر ثبت شده؛ اما ۴هزار تن بیلت وبلوم وارد کشور شده که بیش از میزان واردات آن در هشت‌ماهه ١۴٠٠ (۲هزار تن) است، در نهایت نیز همچنان به مانندروال سال‌های اخیر، واردات آهن اسفنجی به کشور صفر است.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده