تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۳۰۳۷۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

خریداران، سفارشات اسلب را به تعویق انداختند/ ثبات قیمت اسلب صادراتی برزیل در بازار

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از ثبات قیمت اسلب صادراتی برزیل در بازار حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر به دنبال بازار رکودی محصولات تخت فولادی، قیمت اسلب صادراتی برزیل ثابت گزارش شد.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت اسلب فولادی، صادرات، فوب بندر اصلی برزیل در بازه ۷۴۰ تا ۷۸۰ دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از ثبات نسبت به هفته قبل است.

در این میان، شنیده شده است که خریداران در ثبت سفارشات جدید مردد بودند که این موضوع بر روند نزولی قیمت کویل ورق گرم آمریکا – مصرف‌کننده اصلی اسلب برزیلی- تاثیر گذاشت.

همچنین در حالی انتظار می‌رفت محموله‌های اسلب تحویل داده شوند که خریداران اسلب درباره روند قیمت کویل ورق گرم در ماه‌های آینده بدبین هستند، ضمن اینکه در بازار غرب میانه آمریکا، خریداران کویل ورق گرم با پیش‌بینی تداوم روند نزولی قیمت‌ها، میزان خرید محصول خود را کاهش دادند. برهمین اساس، ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می‌دهد شاخص قیمت کویل ورق گرم، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا ۵۲٫۶۳ دلار به ازای هر هاندردویت (یکهزار و ۵۲٫۶۰ دلار به ازای هر تن) گزارش شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل ثابت باقی ماند، اما نسبت به هفته گذشته، از افت ۲٫۶۸ درصدی حکایت دارد.

در همین حال، برخی پیشنهادات قیمتی خریداران برای اسلب برزیلی حدود ۷۰۰ دلار به ازای هر تن فوب و یا کمتر گزارش شدند. البته برخی منابع بازار درباره صحت این گزارشات مطمئن نبودند. در نتیجه این پیشنهادات قیمتی در ارزیابی فست‌مارکتز لحاظ نشدند. یک فعال بازار در این رابطه اظهار داشت: خریداران، سفارشات اسلب خود را به تعویق می‌اندازند و منتظر این هستند که بازار محصولات تخت فولادی به کف قیمتی برسد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده